vrijdag 6 augustus 2010

Recept: lekkere zonnige BBQ-satés

Zomer = BBQ-tijd !

Ik BBQ niet zo vaak, ik heb nochtans vorig jaar een Weber-BBQ gewonnen. Vandaag heb ik hem voor het eerst dit jaar uit de doos gehaald : dat werd tijd, al zeg ik zelf!

Ook in de keuken maak ik graag dingen zelf, dus had ik voor daarstraks oa deze satés gemaakt. Het is een gerecht dat ik zelf verzonnen heb op basis van ingrediënten die ik zelf superlekker vind, en gelukkig vonden mijn gasten dat ook ;) .
Ik wil mijn receptje ook hier delen zodat anderen er mee van kunnen genieten.

recept: lekkere zonnige BBQ-satés


Wat heb je nodig ?

Voor 7 tot 8 grote satés :
- 1,5 rode paprika ( gele mag ook, groene vind ik zelf minder lekker )
- 1 verse ananas : het gaat ongetwijfeld ook met ananas uit blik, maar verse ananas is zo ongelooflijk veel lekkerder dat het zonde zou zijn om het met ananas uit blik te doen....
- 4 echt dikke sneden gerookt spek
- 1 Gelderse rookworst
- 2 tot 3 ajuinen
- satéstokjes
- eventueel een sausje ( bijvoorbeeld sweet chili sauce )


Hoe maak je het ?

- Laat eventueel de satéstokjes een half uurtje weken in water : dan verbranden ze minder makkelijk op de BBQ
- Snij alle ingrediënten in stukken
- Rijg de satéstokjes vol, doe er vooral veel ananas bij
- en bak ze gaar op de BBQ. Strijk ze wel eerst effe in met olie want anders kleven ze aan de rooster ( heb ik ondervonden :) )


- Je kan er ook een lekkere vegetarische versie van maken want ook zonder vlees passen deze ingrediënten goed bij elkaar.


Heb je het ook gemaakt en vond je het lekker ? : Laat effe een reactie achter !

Meer blogs met recepten op deze pagina... .

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com