maandag 23 mei 2011

recept: wortel-currysoep

Lekker eten maken hoeft niet moeilijk te zijn.
Ik hou wel van eenvoudige gerechtjes : maar een paar ingredienten, simpele handelingen en als resultaat zalig tongstrelend eten !

Neem nu mijn wortel-currysoep.
Da's zo simpel als....
euh : ...als wat .


Ingredienten :
- wortelen
- ui
- bouillonblokjes
- currypoeder
- kokosroom
- bakmiddel
- mixer 
- eventueel peterselie

recept: wortel-currysoep


Hoe maak je het ?  
- schil de uien en snij ze in blokjes
- schil de wortelen ( ik doe dat met een dunschiller ) en snij ze in schijfjes
- laat de boter ( of andere vetstof, maar ik gebruik het liefst ' goei boter' ) heet worden en zwier er bevallig ( voor het geval er iemand kijkt ) de uien bij.
- laat ook de currypoeder wat meebruinen. De hoeveelheid hangt af van je smaak, ik kan echt geen raad geven op dat vlak. De éne houdt van sterke curry, de andere niet ...
- giet er het water bij ( ik kook dat al in de waterkoker )
- dan mogen ook de bouillonblokjes en de wortelen erbij.
- laat gaar koken, een klein half uurke ?
- mix de soep en kruidt ze met peper en zout
- roer er de kokosroom onder
- dien op met wat peterselie

Ook met pompoen is dat lekker trouwens !

Smakelijk......

4 opmerkingen:

  1. Mmmm, that sounds so good. I love curry and I must try that recipe one day and pumpkin is one of my favorites as well - it's all so healthy and good for you!

    Thanks for the recipe! Have a wonderful week ;-)
    Doris and Gizzy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo'n recept zou ik wel eens proberen ben benieuwd hoe het smaakt,

    fijne week
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat ziet er lekker uit!! en wortels of pompoen en curry daan lekker samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toch in de rapte -tussen de Spaanse woordenschat door- dit heerlijk soepreceptje genoteerd, want da's allemaal goed en wel dat Spaans studeren, er moet natuurlijk ook eten op tafel komen hé! en lekkere maar simpel te bereiden gerechtjes zijn nu meer dan welkom!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com