maandag 21 mei 2012

Passie.com - gedichten

Wees niet ongerust : ik ben niet ook nog eens aan het dichten geslagen;)
Dat ga ik mijn medemens niet aandoen...
Ik heb het namelijk moeilijk met gedichten...

Nochtans...
Vanaf de moment dat ik min of meer kon lezen, verslond ik boeken.
Die hoeveelheid is ondertussen flink geslonken en heeft min of meer normale proporties aangenomen - ik doe nog wel wat anders ook tegenwoordig -  maar nog steeds lees ik erg graag...
Maar tussen gedichten en mij is het nooit wat geworden...

Passie.com - gedichten


Ik herinner me nog een les Nederlands.
We moesten een gedicht lezen en we moesten vervolgens vertellen wat dat bij ons opriep.
Het was gelijk wat, het was niet goed of fout :gewoon vertellen wat er in ons opkwam...
Een opdracht die bij mij een milde paniek opriep : 
'Help ! Het roept gewoon niks bij me op !'
'Het zijn gewoon woorden !' 
'Maar zonder betekenis...!'

En toen was er Lieve.
Lieve is een toffe dame.
Ze vertelde dat ze een boek met gedichten had uitgegeven.
En omdat ik  Lieve zo graag heb, wordt dat dan helemaal anders, zo'n gedichtenbundel.
Ik geef toe : moest ik ze niet kennen, ik zou het niet gekocht hebben.
Maar nu was ik wel erg nieuwsgierig.
Bovendien hou ik van mensen die met passie en veel plezier zelf dingen creëren.
Ook gedichten ...
Dus bestelde ik haar boekje. 

Toen ik het pakje opende, was ik al direct aangenaam verrast door de vormgeving,  het materiaal, de kleuren en het rode lintje.
 ( ik hou van rode lintjes in boeken :-) ) 

Passie.com - gedichten

Ik geef eerlijk toe : ik heb het boekje nog niet helemaal gelezen.
Een gedichtenboek lees je nu eenmaal niet in 1 trek uit.
Maar ik las er wel al enkelen...
En zowaar !
Deze keer riep het wel vanalles bij me op !
Ik merkte dat Lieve met heel weinig woorden heel veel kon vertellen...
Veel emoties kon beschrijven...
En ik genoot ervan !

Het boekje van Lieve is ook te koop bij de groene waterman in Antwerpen
ook via hun webwinkel.
Het werd geschreven door Lieve Vandermeulen
En het heet passie.com
Het is maar in beperkte oplage gedrukt, dus op = op !
Maar als je van gedichten houdt, is het zeker een aanrader ! 
En hoe dat nu zit met mij en gedichten ? 
Ik ga met plezier nog wat verder lezen in dit boekje...
Maar een verslaafde gedichtenlezeres zal ik toch nooit worden...

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip! Ik ben ook ene fervent lezer, maar ook geen gedichten, hoewel ik ook een gedichtenboekje in handen heb gekregen met een verhaal, maar dat volgt nog. Als je nog andere boekentips hebt, héééél welkom!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com