woensdag 23 mei 2012

Wat-wilt-een-mens-nog-meer-op-(de komende)-vrijdagavond-tip !

Een gezellig terras, lekkere drankjes, goeie muziek, tof gezelschap, schone huizen en gratis eten !
meer moet dat toch niet zijn ? 

Wat-wilt-een-mens-nog-meer-op-(de komende)-vrijdagavond-tip !


Een tijdje geleden vertelde ik over de nakende opening van een nieuw café op de Antwerpse stadswaag : Bar Richart.
Ik ben naar die opening geweest en dat was heel tof !
Dat nieuwe café is gevestigd in een oud pand met geschiedenis - daar hou ik al van...

Wat-wilt-een-mens-nog-meer-op-(de komende)-vrijdagavond-tip !

Op een schoon pleintje - echt vol met van die mooie oude gebouwen -  met weinig verkeer en een terraske ...
In de studentenbuurt, maar Bar Richart is -  héél uitdrukkelijk ! -  geen studentencafé...

Wat-wilt-een-mens-nog-meer-op-(de komende)-vrijdagavond-tip !

En het was daar heel gezellig op die opening....
Mensen die me kennen maar me al lang niet meer gezien hebben zullen de wenkbrauwen fronsen als ze me nu  zien schrijven dat ik niet zo'n caféganger ben.
Vroeger was ik dat namelijk wel...
Ik woonde toen elders en zag heel veel van mijn vrienden en familie meer in ons stamcafé ( toen was dat café zeezicht ) dan elders.
In het weekend stapte ik er elke nacht wel effe binnen. 
In de week ging ik er elke dag na het werk effe een theeke of waterken drinken.
jaja ! thee of water !
Ik ging wel heel vaak op café maar ik drink weinig alcohol : Ik kan daar niet zo goed tegen, hou niet van dronken worden, dan loopt het mis bij mij ...
Het was een fijne manier om mensen te ontmoeten wanneer ik daar zin in had.

Wat-wilt-een-mens-nog-meer-op-(de komende)-vrijdagavond-tip !

Die gewoonte bloedde stilletjesaan dood.
Da's ook niet erg : dingen komen en dingen gaan.
Da's het leven.
Maar op de opening van Bar Richart proefde ik terug van die sfeer.
En ik heb mezelf voorgenomen  : ik ga dat terug meer doen want da's plezant!
Bar Richart wordt mijn nieuwe stamcafé - niet voor dagelijks want het ligt niet achter mijn hoek - maar toch op regelmatige basis.
En desnoods neem ik mijn brei gewoon mee !

Wat-wilt-een-mens-nog-meer-op-(de komende)-vrijdagavond-tip !


De volgende keer dat ik er te vinden ben, zal komende vrijdag zijn ...
Bar Richart voorziet dan van 19.00 tot 21.00 uur een ' aperitivo ' 
Ik kende dat niet : dat blijkt een typisch Italiaans gebruik te zijn ...

Op een 'aperitivo' mag je bij je ( betalende ) drankconsumptie  lekker smullen van een hapjesbuffet.
Het buffet van vrijdag is gratis en Anna gaat koken.
Geen idee wie Anna is, maar ik ben alvast geïntrigeerd :-) .


En da's nog niet alles!
1 van de eigenheden van dit nieuw café, is dat er alleen vinyl gedraaid wordt.
En komende vrijdagavond komt de in sommige Antwerpse kringen alom bekende ' Pierre Elitair ' plaatjes draaien... .


Geen idee of hij 1 van bovenstaande versies van  ' je t' aime moi non plus 'gaat spelen, maar er zal zeker goei muziek uit de platendraaier komen .


Wil je dus komende vrijdagavond op een plezante manier doorbrengen ? 
Mijn tip :  

Stadswaag 12
2000 Antwerpen

Aperitivo tussen 19.00 en 21.000 uur
 en dj Pierre Elitair speelt de plakskes van gisteren...
het gaat alvast goed weer zijn !

Edito: Bar Richart is helaas permanent gesloten .... .

5 opmerkingen:

  1. Prachtig pand! Klinkt allemaal niet slecht die aperitivo en ouderwets plaatjes draaien. Waar is die tijd gebleven he.

    Alvast veel plezier vrijdag.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een supergezellig café! Beetje ver helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg echt goeste om ook ne keer over te steken si, ik vink het in elk geval aan als absoluut ne keer to-do. Kzal het laten weten, dan breng ik ook mijn brei mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker doen ! zou tof zijn ! stuur me maar een mailtje als je een concreet voorstel hebt ;)

      Verwijderen
  4. nou, je hebt je plekje wel gevonden merk ik! ik ben ook geen caféganger, niet meer. was ik wel in mijn studentijd, al lang geleden dus. maar 'k kan me best voorstellen dat je in Bar Richart terug de smaak te pakken krijgt! veel plezier en gezelligheid vanavond! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com