maandag 2 juli 2012

Antwerpen: de stunt...

Doorwinterde naaisters uit Antwerpen en verre omstreken vertel ik wellicht niks nieuws als ik 'de stunt ' voorstel.
Maar voor de anderen : hier een tip van mij voor als ge eens in Antwerpen bent ...

Antwerpen:  de stunt...

Vlak bij het centraal station is er al zolang ik weet een fourniturenwinkelken .
Het is eigenlijk eerder de grot van ali baba of zo.
Ik heb nog nooit van mijn leven zo'n rommelwinkelken gezien.

Ge moet er uw echt door de uitstulpende rekken vol materiaal wurmen. 

Antwerpen:  de stunt...

En ge moet wel wat tijd uittrekken om in al die chaos de schatten te ontdekken die ge  écht-wel-ooit-nodig-zult-hebben...
Prijzen zijn niet altijd erg duidelijk aangegeven of staan zelfs nog in Belgische franken...
En ge moet af en toe een rol van't 1 of't ander opzij duwen om net dat éne knoopje te pakken te krijgen waar uw oog op viel
( ik vraag me telkens af wat ze daar zouden doen als ze  een vlooienplaag zouden hebben of zo ... )

Antwerpen:  de stunt...

In dat chaotisch rommelwinkelken vind je massa's lintjes.....

Antwerpen:  de stunt...
Antwerpen:  de stunt...
Antwerpen:  de stunt...
Antwerpen:  de stunt...

rekken en rekken vol !

Antwerpen:  de stunt...
Antwerpen:  de stunt...

Maar ook knopen, gespen, stoffen, garen om te breien, haken en stikken, bloemekes, naaldjes, stofjes, bretellen, vlieseline, BH's, tornmesjes, plakband...
allez, alles wat ge nodig zou kunnen hebben als ge graag met naald en schaar - scharen hebben ze er ook ! - bezig bent.
Alleen : denk nu niet dat ge er goedkoop vanaf komt omdat het er zo rommelig is.
De prijzen liggen zowat in dezelfde categorie als in de veritas.
Maar de keuze is zoveel groter en het is zoveel plezanter om daar rond te lopen en verborgen schatten te ontdekken !
Hier nog een tof krantenartikel over de winkel ...
Ik kocht er de laatste keer toffe knoopkens voor bellen ;)
1 van de dagen te zien op mijn blog ...

Antwerpen:  de stunt...

Wilt ge ook eens neuzen in de stunt ?
adres :
      Turnhoutsebaan 74
      2140 Borgerhout

Of zijn jullie er al eens geweest ?
Dan hoor ik het graag !

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor het schrijven van dit blogartikel. Ik schreef het op eigen initiatief.

8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er super uit!! Maar alleen naar Antwerpen nee dan loop ik verloren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er al geweest en als ik je foto's zie dan denk ik: 'dat klopt niet'... Je uitleg wel: je moet letterlijk over dingen kruipen om aan andere dingen te geraken, je moet je tijd hebben om op zoek te gaan in die chaos naar die ene knoop, etc die je zoekt... Je moet zaken wegzetten om aan andere aan te kunnen. Maar die foto's tonen een zekere orde en die is er ver te zoeken...

    Ik vond er onlangs nog knopen, gemerkt in 'gulden' en dus omgerekend aan de 'kassa'...

    Het is een bijzondere plaats, zoveel is zeker.
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik geef toe : het is idd moeilijk om de chaos in die winkel op foto te krijgen. ik dacht dat ik er een beetje in geslaagd was, maar blijkbaar niet helemaal dus ;)

      Verwijderen
  3. Daar moet ik heen want de zitbekleding van onze stoelen zijn vuil en versleten en ik wil die vervangen .............. toffe foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooi geweest maar ziet er heerlijk chaotisch uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben er al 3 keer voorbij gekomen met de bedoeling er te gaan snuisteren ... en drie keer op rij: gesloten (tijdens de normale openingsuren). Dus ik zal er geen omweg meer voor maken, alle blogreclame ten spijt!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com