maandag 17 september 2012

'dat kan je er ook mee doen' - bellen

ge kunt daar veel meer mee doen dan alleen tegen een stekertje plakken, met die cabochons...
Da's mooi, maar dat méér is ook mooi...
Ge kunt ze ergens opplakken en daar dan nog vanalles bij aanhangen...
Zoals hieronder...

brasskleurige kadertjes met cabochons met hartjes.



' lalalalove '

brasskleurige kadertjes met cabochons met hartjes.
Daaraan hangen druppels van bamboekoraal en ook erboven gebruikte ik een bamboekraalkraaltje.
Ze zijn 5 cm lang.
Achteraan is de kader met cabochon open en zie je gewoon de witte achterkant van de cabochon en wat lijm ( ik kan niet altijd lijmen zonder dat je het ziet ... )

cabochons met limoengroen tekeningetje en grote fuchia geverfde jadekraal.

' joy '

cabochons met limoengroen tekeningetje en grote fuchsia geverfde jadekraal. Ik ben verliefd op die kralen !  Die jadekraal is echt prachtig : ze heeft hier en daar afgesneden vlakjes waardoor ze een beetje blinkt.
...met brasskleurig metaal
6,5 cm

polkadot glazen cabochons met rood glazen bloemetje en brasskleurig metaal

' blom '

polkadot glazen cabochons met rood glazen bloemetje en brasskleurig metaal
5 cm
schoon hé ?

'dat kan je er ook mee doen' - bellen


Ik vind ze zelf alle vier mooi, maar deze vind ik toch de mooiste.
Zacht blauw met zacht oranje, zowel in de cabochons als in de kralen.
De oranje kraal is van glas, de druppelkraal weet ik niet.
Ik heb namelijk een soort van ruilhandeltje met een vriendin die ook gek is van kralen : als ik er koop , leg ik er voor haar een  paar apart en zij doet dat ook en zo ben ik in het bezit gekomen van deze zeer mooie druppelkralen...
Maar daarom weet ik niet of het stenen zijn of glas.
Deze bellen zijn 5,5 cm lang.


Ik maakte nog een aantal bellen, maar die zijn voor later...
Niet alles tegelijk hé ;)

4 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com