maandag 3 september 2012

ik ging eens naar een rommelmarkt...

Ik dacht ulle en mijn eigen te verblijden met een jubelende blogpost over mijn - eindelijk ! - allereerste rommelmarktbezoek van't jaar...
Geen idee waarom het dit jaar zo lang duurde voor ik eens op zo'n marktje geraakte...
Ik doe dat namelijk graag,  snuisteren in een hoop troep op een goei rommelmarkt en schatten vinden...
Waarbij de mensen die vervolgens naast me staan bij zichzelf mompelen : dju! was ik maar wat sneller geweest '  ! of : 'waarom had ik derjust niet gezien hoe fantastisch dat ding is !'
En ik wilde ulle glunderend en triomfantelijk een reeks foto's tonen van alle mooie spullen die ik er op de kop had kunnen tikken : toffe knoopkens, bollen wol, een echt tof retro-stofke, eindelijk een superschoon bureaulamp, een pracht van een jurk die perfect past, een soepkom die alle andere kommen die ik al heb doet verbleken , een stapel boeken die niet meer te vinden zijn nief, ...
Maar helaas helaas...
Ik ging, ik hoopte , ik zocht en vond... niks...
Ik geef toe : het was al ruim na de middag dus wat laat voor de echte superkoopjes...
( we werden wakker, vroegen ons af hoe laat het was, m'n nief lief hoopte het te zien aan de stand van de zon maar het was bewolkt, checkte zijn gsm maar die stond af, kwam tot de conclusie dat de 7de dag al bezig was en toen bleek het ... al  20 na 12 te zijn !!!!!!!! )
En het was maar een klein rommelmarktje ...

Maar ik geef toe : ik was toch een beetje teleurgesteld...

ik ging eens naar een rommelmarkt...


Ik troost mezelf en ulle dan maar met een aankoop die ik vorige week in de kringloopwinkel deed : da's namelijk bijna hetzelfde...
5 wijnglazen met groene voet, waarvan er 1 al sneuvelde toen ze werden ingepakt en een 2de toen ze vervolgens thuis werden uitgepakt...
Voor het eerst gebruikt om het einde van het weekend te verdrinken met een klein drupke martini fiero met een ijsblokske..
jaja, een vrouwendrankske, ik weet het...
Maar ik ben er dan ook 1 
En hopelijk doorstaat dit glas zijn eerste afwasbeurt ...
want ikke en wijnglazen....

7 opmerkingen:

  1. Ik ga elke week naar een rommelmarkt, behalve van die marginale overdekte toestanden...
    In de winterperiode stippel ik vaak een hele route uit om zoveel mogelijk kringwinkels te bezoeken.... voor mij geen.... hmmm moet ik daarover een blog beginnen :-)

    Btw, wat is het verschil tussen een mannen en vrouwensjaal????


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mannen willen geen romantische roosjessjaals in heidepaars ;)

      Verwijderen
  2. vroeger hè, was't bij ons (overal wss) "groot vuil", dat was plezant, rondrijden aan alle huizen en vanalles vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ! hier ook ! Nog trouwens, alleen moet ge nu bellen en is het niet meer zoals vroeger allemaal op 1 dag in dezelfde buurt.

      Verwijderen
  3. Hahaha... je hebt dan misschien niets om te tonen... de sfeer is in elk geval zo op te snuiven in je blogberichtje :-) Bij ons is het trouwens nog wel zo'n groot huisvuil, ik ben mijn vent dan kwijt voor een paar uur... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren ook een rommelmarkt gedaan, opzoek naar spulletjes voor mijn fotoshoots (zie mijn laatste blogstukje), heb er al een paar rommelmarktjes opzitten nu en ook al enkele leuke spullen gevonden. De rommelmarkt van een paar weken geleden op Spoor Noord was wel heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha.... vrouwen en rommelmarkten! prachtig glas heb je daar op de kop weten te tikken! groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com