dinsdag 25 juni 2013

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit : iets mooi van stof en metaal

Ik had goesting om zelf een knipbeursje te maken.
Zelf uitzoeken hoe dat moet en zitten knoeien met patronen kan natuurlijk ook, maar als je dat kan vermijden : waarom niet .
Een zelfmaakpakketje leek me dus een goed plan.
Dus bestelde ik bij Else van besjes in haar etsywinkel  (#nosponsor) 2 exemplaren ...
En het eerste exemplaar kan ik jullie nu trots presenteren...

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal

 Ik hou van clutches.
( Ik weet écht niet hoe je die dingen moet noemen -  het zal voorlopig clutch worden , bij deze weet ge dat ) ... .
Ik hou van zo'n sluiting, heb ik altijd al tof gevonden. 
Soms hoor je ze klikken bij het openen en sluiten en dat vind ik helemaal te gek ... 

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal
Wat ik er ga insteken weet ik nog niet . 
Mogelijkheden zat.
Het is nogal een groot exemplaar : de sluiting is 15 cm breed.
Mijn fototoestel kan er in, ik kan er vermoedelijk ook een ' dwarsligger 'boek in steken, een klein haakprojectje, kleurpotloodjes...
Ik ga met 1 niet toekomen, da's al duidelijk :) .

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal
Dit zat in het pakket : echt alles wat je nodig hebt om het zelf te kunnen maken, beschrijving incluis.
Zelfs een bijpassend spiegeltje.
Mooi verpakt, zorgvuldig samengesteld, snel geleverd.
Aan een goede prijs : zo'n pakket heb je al voor 15 euro ! 

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal





































Het ineen zetten was wat puzzelen.
Ik ben geen doorwinterde naaiprinses, en voor mij was de beschrijving toch te beperkt om zonder zoeken en vloeken aan de slag te kunnen.
Maar ze was wel goed genoeg : mijn exemplaar ziet er uit hoe het er moet uitzien en dat aan de hand van de bijbehorende beschrijving.

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal

Het maken op zich kost niet veel tijd.
Het lastigste en meest tijdrovende vond ik het vastnaaien van de metalen beugel.
Het is me niet helemaal gelukt om dat onzichtbaar te doen, aan de binnenkant zie je hier en daar wat steken die je eigenlijk niet zou mogen zien.
Ok heb niet het geduld  om dat dan oneindig te blijven proberen, ik maak dan liever een nieuw exemplaar en hoop dat dat - ondertussen een ervaring rijker - dan al wat vlotter gaat.
En Else heeft alle materiaal zo goed bijeen gezocht dat mijn geknoei niet zo opvalt... 

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal

Deze clutch heeft trouwens een binnenzakje.
Tof hé!

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal

Ik bestelde 2 pakketjes.
Dus ik hoop er hier snel nog 1 te kunnen laten zien.
Al even mooi in samenstelling van materialen.
Heb ik trouwens al gezegd dat de stof niet alleen erg mooi is en goed bijeen past maar ook van erg goede kwaliteit is? 

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal

Ik werd er zo enthousiast over dat ik ondertussen zelf een aantal beugels in andere maten bestelde en al plannen maak voor andere clutches.
Ik heb zelf stoffen met hopen liggen en ik heb het nu genoeg door om ook exemplaren in andere vormen te kunnen maken hoop ik..
Een clutch voor mijn zonnebril lijkt me bijvoorbeeld wel wat.
Maar eerst nog een 2de 'besjesclutch'.

Genaaid: clutch/knipbeursje ... soit :  iets mooi van stof en metaal





































Zoek je nog een zelfmaakprojectje, wil je eens iets anders proberen dan je gewoon bent , verveel je je in je vakantie, kriebelen je handen als je deze mooierd ziet ? ...: het zelfmaakpakket van Besjes is elke eurocent waard !
Ik kan het jullie warm aanbevelen!


 ( en nee : ik ken Else niet, heb niks van haar gekregen om dit te schrijven : ik ben gewoon echt enthousiast ;) ) 

8 opmerkingen:

  1. Je beursje ziet er erg leuk uit en dat stofje met die roosjes is ook erg mooi.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa! Ik heb er ook één en nog een pakket klaar liggen :-)
    Ik gebruik die grote beursjes om mijn contactlenzenspullen en wat make-up in te doen. Is erg handig!
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig !! Heb er mijn vriendin eentje voor haar verjaardag gegeven !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kan je dat met de hand maken, of heb je een naaimachine nodig?
    ik vind dit van jou alvast geweldig mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het frame vastnaaien doe je sowieso met de hand. de rest lijkt me met de hand ook wel te doen omdat het geen supergoot project is, maar je zal er dan wel wat tijd moeten insteken en het lijkt me dan wel handig dat je erg regelmatig kan naaien

      Verwijderen
  5. Leuk!! Ik was al benieuwd naar jouw exemplaar nadat je op mijn blog reageerde, mooi hoor!
    Ik vind het maken echt een leuk werkje, het vastnaaien van het frame is wel even een klusje, maar dat doe ik gewoon voor de TV op de bank. Ik ben benieuwd naar het tweede exemplaar wat je gaat maken. En ja, ze zijn inderdaad voor veel doeleinden te gebruiken, ik gebruik 'm als make up tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke clutch! Ik vind zo'n knipsluiting ook echt geweldig maar ik vrees dat ik niet genoeg geduld heb om er zelf eentje vast te naaien
    ...

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com