woensdag 11 september 2013

In mijn huiskamerjungle: kruidje-roer-me-niet

Ik kocht een plantje.
Niet zo'n spectaculair, wél mooi, niet erg groot...
Er zouden ook bloemetjes op komen...

In mijn huiskamerjungle: kruidje-roer-me-niet

Maar ik kocht het vooral hier voor..

In mijn huiskamerjungle: kruidje-roer-me-niet

En als je wil weten wat er mee gebeurde, moet je maar eens kijken naar het filmpje dat ik maakte :).



Het is een ' kruidje-roer-me-niet '.
En ik kende dat niet...
Na een tijdje opent het zich terug trouwens.
En 's avonds sluit het ook de blaadjes.
Ik vond het heel plezant om het af en toe een flinke tik te geven.
Mijn lief en mijn mama vroegen me daar mee te stoppen omdat ik dat plantje stress zou geven :).
Schattig !
Maar het is te laat ...
Het is helaas al echt kapot ...
Als ik er nog eens ergens 1 tegen kom, probeer ik het echter gewoon opnieuw.

In mijn huiskamerjungle: kruidje-roer-me-niet

Kenden jullie dat al, dit plantje ?

11 opmerkingen:

  1. Grappig!
    Jammer dat het plantje (aan de stress???) overleden is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik vrees eerder aan te felle zon : ik deed altijd de gordijnen dicht als de zon recht binnen scheen( ik heb nog enkel glas en dan wordt dat echt heel erg heet ) en ben dat 1 keer vergeten : te laat :(

      Verwijderen
  2. Jaaaaaaaaaa dat plantje had ik vroeger ook op m'n kamertje. Hilarisch hè, plant in de stress... Ook best wel een beetje zielig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik ken het al. We hadden het vorig jaar en zoonlief kon er ook niet van af blijven. Helaas ook stress. (het plantje dan). Maar wel héél leuk om te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kon hem nog niet.
    Ik ga meteen anders naar mijn kamerplanten kijken.....
    Lijkt wel of ze echt gevoel hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken hem ook niet, maar ga nu denken dat de planten ook mee leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een apart plantje. Nog nooit eerder gezien.
    Kijk maar uit dat je niet voor mishandeling wordt aangeklaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja...zagen dit ooit in een tuincentrum....Je begrijpt dat we steeds een tikje uitdeelden wanneer we er 'toevallig'steeds langsliepen....;-)
    groet, Hendrika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahah wat grappig! :)
    Ik kende het niet, wel qua naam maar daar hield het wel mee op...leuk!
    Ik ga je meteen volgen!

    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gut ja, dat plantje ken ik wel, van heel lang geleden, soort jeugdsentiment plantje! Je bent wel een bruut hoor, nu al stuk! Arm plantje! Arm volgend plantje, die gaat het toch zeker wel langer uithouden, hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nooit geweten dat planten zo kunnen reageren ...

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com