vrijdag 6 december 2013

DIY: veterketting met veterklemmen en houten geverfde kralen

DIY: veterketting met veterklemmen en houten geverfde kralen

Ik schilderde nog wat houten kralen  ( zoals ik hier beschreef ) en maakte er een aantal kettingen van.
Dit is er 1 van.
Deze ketting reeg ik op veters waaraan ik veterklemmen bevestigde om het af te werken.
Mét verlengkettinkje, zodat je toch wat vrijheid hebt om de wat hoger of lager te laten hangen.Ook zin om te rijgen op een veterketting ? Zo deed ik dat : 


BENODIGDHEDEN  :

materiaal : 
- een aantal kralen met groot rijggat. Ik gebruikte houten kralen die ik zelf verfde, maar dat kan ook met andere kralen.
- 2 veterklemmen in een formaat dat past bij ...
- ... een veter
- een slotje : ik gebruikte een karabijnslotje
- een verlengketting
-  1 ringetje
Gebruik liefst metalen onderdelen in dezelfde kleur, da's het mooist.
gereedschap : 
- lijm ( ik gebruikte gewone hobbylijm )
- 2 platbektangen
- kniptang

ZO MAAK JE HET

Laat een drupje lijm vallen in de veterklem zoals je kan zien op de foto.











Leg daarop het uiteinde van de veter, mooi gelijk met de overgang naar het ringetje.












Vouw met de platbektang 1 ' beentje ' van de veterklem dubbel over de veter. 









Doe vervolgens hetzelfde met het 2de beentje : vouw dat over het eerste en knijp goed aan.











De veterklem zit nu mooi vast en gevouwen rond de veter en het is bovendien nog eens verstevigd met een drupje lijm... .











Doe dat aan elk uiteinde. Aan 1 kant bevestig je het verlengkettingkje. Dat doe je door de laatste schakel te openen, aan het ringetje te hangen en vervolgens terug te sluiten.





Aan de andere kant hang je een ringetje en het slotje.








Klaar en nu pronken maar !

https://mooisvanme.blogspot.com/2013/04/tut-ketting-met-geverfde-kralen.html



6 opmerkingen:

  1. amai wat heb jij mooie lange haren ... daar past elke ketting wel bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Waar koop je die geometrische kralen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar vind je die op Etsy? Ik kan ze namelijk nergens vinden..

      Verwijderen
    2. zoek gewoon eens op 'wooden beads' of 'natural wooden beads'. Heb ik effe gedaan en ik kom al verschillende shops tegen die ze verkopen : https://www.etsy.com/nl/search/supplies?q=natural+wooden+beads&order=most_relevant

      Verwijderen
  3. Heel erg mooi geworden, misschien ga ik er ook mee aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com