donderdag 10 april 2014

Recept: selder met tomaat en gehakt ... in de wok

Recept: selder met tomaat en gehakt ... in de wok

Selder met tomatensaus en ballekes is in deze contreien een echte klassieker.
Ik vind dat zelf ook erg lekker maar besloot dat toch eens op een andere manier te maken.
Ik hou namelijk ook erg van knapperige selder en in het traditioneel recept verdwijnt dat knapperige toch vaak.
Bovendien was ik op zoek naar een snelle manier om te koken want ik had grote honger en dus geen zin om nog een uur te staan ballekes draaien .
De wok bracht de oplossing : dit geslaagd receptje was het resultaat.
Recept: selder met tomaat en gehakt ... in de wok

INGREDIËNTEN :
- bleekselder
- kippenworsten, 1 per persoon
- tomaten, ik gebruikte er 3 grote bij 1 bleekselder maar dat mag ook meer zijn natuurlijk
- een ui
- selderzout
- kipkruiden
- olie om te wokken

Recept: selder met tomaat en gehakt ... in de wok

ZO MAAK JE HET:

- Schil de ui en snij hem in stukjes.
- Was de selder - de stengels, je kan de bladeren voor soep of zo gebruiken - en snij hem in stukjes.
- Snij de kippenworsten in stukjes en bestrooi ze met kipkruiden.
- Snij de tomaten in stukken.
- Zet de wok op het vuur, giet er olie in en laat dat goed heet worden.
- Gooi er dan de ui en de kippenworststukjes in en roerbak ze een flinke tijd : de kippenworsten hebben wat tijd nodig om gaar te worden namelijk.
- Als de kippenworsten bijna gaar zijn, mag de selder er bij: roerbak die een minuut of 5 op hoog vuur mee.
- Breng op smaak met wat selderzout.
- Op het einde mogen de stukjes tomaat er nog bij. Laat alles goed heet worden en dien op met een gekookte aardappel.
Smakelijk !

Recept: selder met tomaat en gehakt ... in de wok




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com