dinsdag 6 mei 2014

Antwerpen: Lunchen in China

Antwerpen mag dan wel geen echte wereldstad zijn ( al doet ze wel graag alsof ) maar Antwerpen heeft wél een Chinatown.
Wel maar één straat groot, maar het is wel echt een Chinatown!

Antwerpen: Lunchen in China
Chinatown ligt vlakbij het centraal station aan het Astridplein naast het spuuglelijke Radisson Blu Astrid Hotel en is al van ver te zien door de mooie Chinese poort -  mét draken - die er sinds een paar jaar de boel wat opfleurt.
Deze poort is de toegangspoort tot een straat vol échte Chinese restaurants en winkels vol oosterse lekkernijen.
Ik spring er regelmatig binnen in de Sun Wah voor een portie noodlesoepkes uit een zakje of wat sesamolie, gedroogde paddenstoelen of andere Aziatische ingrediënten die er veel goedkoper en ook veel lekkerder zijn dan in de gewone supermarkt (als die er al verkocht worden tenminste ... ) .

Antwerpen: Lunchen in China

Toen ik daar onlangs tegen lunchtijd (eigenlijk was lunchtijd al voorbij maar we waren laat opgestaan :) ) met mijn lief rondhing, nam hij me mee naar een echt Chinese noodlebar waar hij wel eens komt.

Antwerpen: Lunchen in China

Het is een klein restaurantje in het begin van de straat aan de kant van de Panos.
Er staat ' mie ' op het raam en verder nog een resem Chinese karakters die ik uiteraard niet kan lezen. Hoe deze zaak heet weet ik niet.

Antwerpen: Lunchen in China

Als je er binnen komt waan je je helemaal in een ander land : het zat er propvol Aziatische mensen die lustig van hun soep aan het slurpen waren. Op vlak van interieur was alles erg basic.

Antwerpen: Lunchen in China

Op de menukaart een hoop noodlesoepen met verschillende wan tans of balletjes. Je kan kiezen welke noodles je wil (  al ken ik zelf niet echt het verschil tussen bijvoorbeeld de Chinese noodles en de Japanse).
Ik ging voor de dunste en dat bleken de Chinese te zijn...
Er staat ook een beperkte selectie van andere dingen op de kaart en alles is zeer schappelijk geprijsd. Voor 8 euro heb je al een goed gevulde kom met noodlesoep en je krijgt er nog een tas thee bij ook! 
Mijn lief ging voor de versie met visballetjes...

Antwerpen: Lunchen in China

Ik voor een portie soep met garnaal- en vlees-'wan tan's...

Antwerpen: Lunchen in China

Met stokjes eten als je dat niet gewoon bent in een zaak vol Aziaten die niks anders doen ... Ik vermoed dat we in hun ogen erg onbeleefde dingen deden met die stokjes :). 

Antwerpen: Lunchen in China

Om de 1 of andere reden was mijn portie veel groter ... Maar toch kreeg ik het min of meer allemaal op,  het was dan ook erg lekker.


Antwerpen: Lunchen in China

Ik vind dit eethuisje een heerlijke ontdekking! De kans is groot dat ik er nog eens binnenspring als ik op zoek ben naar een warme lunch. Het lijkt me een gezond alternatief voor de Quick die ik daar in de buurt meestal uit selecteer.
Wil je er ook eens naartoe ? Ik kan je alleen zeggen dat deze zaak in het begin van de straat gelegen is en er ' mie ' op het raam staat. Maar het is een echte aanrader wat mij betreft ! 

Antwerpen: Lunchen in China



4 opmerkingen:

  1. Leuk verslagje, ja het is er lekker ik kom er ook regelmatig, ben dan ook met een Aziaat getrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om weten, zowel van dat restaurantje als die winkels. Als ik nog eens in Antwerpen ben (nee, ik ben dus niet van 't stad maar van op de parking ;-)), ga ik eens een kijkje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een leuke tip, ik ga er de volgende keer eens een kijkje nemen , ben dol op noodlesoep...in Thailand at ik alle dagen een kom noodlesoep, zaaaalig ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com