vrijdag 22 augustus 2014

DIY oorbellen met blaadje

DIY oorbellen met blaadje

De laatste versie van oorbellen met kralen van groot naar klein.
Deze keer hangen ze met de grootste kraal bovenaan en heb ik onderaan een blaadje gehangen.

DIY oorbellen met blaadje

WAT HEB JE NODIG ?
materiaal : 
- per bel 3 kralen van verschillende afmetingen. Ik gebruikte 3 doorzichtige glasparels in dezelfde kleur maar van verschillende afmetingen.
- 2 hangertjes. Ik gebruikte koperen blaadjes.
- 2 oorbelhaakjes
- 2 kettelstiften of nietstiften waar je het kopje van af knipt.
gereedschap : 
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- 1 kniptang


ZO MAAK JE HET  : 


Rijg de 3 kralen van klein naar groot aan de kettelstift en maak aan elke kant een oogje. 
Hou rekening met de stand van de oogjes van het haakje en de hanger: in dit geval moet het éne oogje dwars tov van het andere oogje geketteld worden want anders hangt het blaadje niet mooi naar voor. Op de foto is de stand van de oogjes te zien.


Aan de kant met de grote kraal bevestig je het oorhaakje. 
En onderaan het blaadje.
Bel 1 is klaar... .


DIY oorbellen met blaadje


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


1 opmerking:

  1. Beautiful! I would love it if you joined and contribute your awesome posts at my link party at City of Creative Dreams, starts on Fridays :D Hope to see you there at City of Creative Dreams Link Party.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com