vrijdag 1 augustus 2014

DIY oorbellen met reuzenparels

DIY oorbellen met reuzenparels

Ge zoudt zo denken dat nen mens in zijn verlof wat meer tijd heeft om alles rustig op zijn gemak af te werken, maar ik heb me nogal moeten forceren om nog een tut te schrijven tegen morgen!
Ik heb de voorbereidingen voor Mol Mon Martre even gelaten voor wat ze waren en heb me onder de parasol in de tuin gezet met een schoot vol nepparels.
Gevolg : ik heb zelfs materiaal voor 3 tuts !
Allemaal variaties op hetzelfde thema : 'van groot naar klein' en 'parels'.
En ik heb zelfs ook nog een haakwerkje afgewerkt, ik moet alleen de draadjes nog instoppen...
En nu zit ik dus om half 2 ' s nachts nog te schrijven om dat blogpostje voor morgen af te krijgen en die voorbereidingen voor het marktje van komend weekend zullen morgen ( niet te vroeg, ik denk niet dat ik vroeg uit mijn bed zal zijn ;) )  ook nog wel in orde geraken .
DIY oorbellen met reuzenparels

De titel van mijn blogpost zegt het al : we hebben hier te doen met giga parels, ik denk dat de grootste 2,5 cm in doorsnee is of zo. Ik kan het helaas niet nameten want ik heb ze al in een rekje gehangen dat al ingepakt is en ik ga dat niet speciaal hiervoor terug open prutsen. 
Maar als je de bellen in mijn hand ziet liggen , zie je zo ook wel dat ze erg groot zijn...
Lang geleden maakte ik een aantal gelijkaardige paren, maar dan met kleine parels. De foto's daarvan zie je achteraan dit bericht .
Deze bellen zijn simpel te maken met het juiste materiaal, maar ik heb nu al dat werk gestoken in het maken van foto's en het bewerken ervan voor een tut dus zal ik het toch maar stap voor stap uitleggen...


WAT HEB JE NODIG ?


materiaal :

- Ik gebruikte per bel 5 acrylparels van dezelfde kleur maar allemaal in verschillende maten. Ge kunt dat uiteraard ook met andere kralen doen, dat moet niet met parels. En ze mogen gerust een pak kleiner. Of groter als ge dat mooi vindt, of allemaal in een ander kleur : ge doet maar. Maar ze moeten wel allemaal een andere afmeting hebben zodat je er bellen ' van groot naar klein ' van kunt maken.
- per bel een klein kralenkapje (optioneel want niet echt noodzakelijk)
- per bel een haakje, logisch toch ...
- per bel een klein rondelletje, maar ook dat is optioneel wegens niet echt noodzakelijk
- per bel 1 nietstift, zorg wel dat ze lang genoeg is!
gereedschap :
- kniptang
- rondbektang
- 2 platbektangen

DIY oorbellen met reuzenparels

ZO MAAK JE ZE :

Rijg het kralenkapje aan de nietstift.

 Rijg de kralen op de nietstift : de grootste eerst en zo telkens een kleinere. Eindig met het rondelletje als je dat in jouw ontwerp ook  gebruikt.
Maak een oogje aan het uiteinde van de nietstift. Zorg trouwens wel dat die nietstift mooi recht is of je hebt kromme bellen en als dat niet de bedoeling is, is dat geen zicht ...
Hier zie je hoe je oogjes maakt.





Open het haakje en hang het aan het oogje en je eerste bel is klaar.










DIY oorbellen met reuzenparelsMaak nog zo'n bel en je oren hebben weer nieuwe versiering.














Vind je ze na het maken toch te groot ? Dan hang je ze toch gewoon in de kerstboom ;) ... .

DIY oorbellen met reuzenparels
                                           
Nog wat variaties uit het verre verleden :

                                      
DIY oorbellen met reuzenparels
DIY oorbellen met reuzenparels

DIY oorbellen met reuzenparels

DIY oorbellen met reuzenparels

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

  1. veel plezier in Mol, als ik tijd heb zondag, kom ik goeiendag zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pretty. Like the color of pearls.

    -Tanya
    http://tanyaanurag.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com