maandag 20 april 2015

Dé ballekes ! ( en meubelen natuurlijk )

Dé ballekes ! ( en meubelen natuurlijk )

Ik ging met Latifa naar Ikea. Want ik had in mijn hoofd gestoken dat dit bijzettafeltje (edito: staat niet meer op de website) wel iets voor mij was : dan kan ik laten liggen waar ik mee bezig ben en toch ziet het er dan niet rommelig uit want je ziet het niet . En ik vond het nog mooi ook. Toch op hun website....
' In het echt ' viel het me dik tegen : het zag er echt wat te "plastiekerig" uit , en het was veel kleiner dan ik me had voorgesteld.
Ge kunt dat zo hebben hé : iets dat je ziet op internet kan in realiteit wel eens tegenvallen en omgekeerd (met kralen heb ik dat ook vaak)  .
Maar niet getreurd : Het is niet dat ik niet verder kan leven zonder nief tafeltje en ik vond er bovenstaande schoon tassen ter compensatie. Ge ziet dat niet op foto, maar ze zijn redelijk groot en mijn koffie is veel lekkerder als ik hem daaruit drink !  
Dé ballekes ! ( en meubelen natuurlijk )

En ik had nog iets nodig : een nief voetenbankske.
En daar moest ik niet over twijfelen of naar zoeken : ik heb er namelijk al eentje maar dat valt uit mekaar en ik kreeg het niet gerepareerd.
Vermits ik er nog niet zo lang geleden nieuwe hoezen voor gekocht had én ze zeer handig zijn omdat mijn voorraad dekentjes er in kunnen was het evident dat ik hetzelfde opnieuw zou kopen. 
Voor het oude plan ik een nieuwe bestemming in mijn tuin. Als het lukt ...

Dé ballekes ! ( en meubelen natuurlijk )

Ikea had net in de pers aangekondigd dat ze vanaf nu ook vegetarische ballekes hebben en natuurlijk moesten we dat uitproberen.
Mijn verwachtingen waren hoog want ze werden hier en daar zelfs vergeleken met falafel en dat vind ik heel erg lekker.
Maar dat viel dik tegen
De enige overeenkomst met falafel is dat ze ook vegetarisch zijn. Ik vond ze wat weinig smaak hebben.
Maar toch was ik enthousiast over dit gerecht: de erbij geserveerde couscous is namelijk heerlijk en het mango-kikkererwten-curryslaatje is echt  FANTASTISCH. 
Daarom mijn tip : eet je de vegetarische ballekes in Ikea ? Vraag dan de ballekes te laten vallen en laat ze een flinke schep extra mangosalade geven : je gaat het je niet beklagen.

Dé ballekes ! ( en meubelen natuurlijk )

Zo een keertje Ikea binnen gaan in goed gezelschap is wel eens plezant. Maar bij het buitengaan voelde ik toch hoofdpijn opzetten : het gevolg van alle drukte, lawaai, indrukken en licht denk ik.
Ik heb voorlopig mijn portie Ikea weer gehad.
Latifa en ik beklaagden de mensen die daar elke dag moeten gaan werken : daar elke dag weer uren moeten doorbrengen lijkt me niet erg aangenaam.
Zouden jullie daar willen werken ?  


PS : dit is een reclame- en sponsorvrije blog : ik schrijf dit dus gewoon omdat ik er zin in heb en niet op vraag van Ikea. Ik heb er ook niks voor teruggekregen en heb braaf voor alles betaald. 


4 opmerkingen:

  1. No way. Zoals je zegt, al die drukte en dat lawaai, en die kolossale afmetingen van alles. Neen, liever niet. Maar ja, soms heb je niet te kiezen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar, soms ga ik er naar toe omdatik iets wil gaan halenen ben blij dat ik weer thuis ben. Wordt ook altijd zo moe van al die drukte...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, ik ga daar ook altijd half stervend buiten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ik ook niet, half stervend, haha, zo erg is het ook weer niet, maar het is wel erg vermoeiend en maar aardig blijven, want dat zijn ze wel altijd! Dank voor de eet tip! Wat jij bij je bijzettafeltje had, had ik net zo, hij lijkt zo leuk... Dan toch maar in het echt erheen ipv via internet. Effe doorbijten ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com