vrijdag 9 oktober 2015

DIY - oorbellen 3 op een rij/earrings 3 in a row

DIY - oorbellen 3 op een rij/earrings 3 in a row

Ik had een verloren momentje op te vullen tussen 2 afspraken in en ik was vlak bij een kralenwinkel, ge kunt dus al wel raden wat er gebeurde ;).
Ik heb me echter redelijk goed kunnen inhouden, ik heb namelijk echt wel genoeg kralen om meer dan 1 leven lang te vullen met het maken van juwelen.
Het zal het weer geweest zijn - zo'n heerlijke zonnige herftsdag - maar deze kraaltjes kon ik toch niet weerstaan. Voor 2 euro waren de mosterdkleurige vierkantjes van mij ( in het echt trouwens geler dan op foto waar ze wat te oranje uitslaan ). En al de rest liet ik braaf liggen. 

I had some time between 2 appointments and  the bead shop was close by. Guess what I did :) ....
Because I already have an enormous amount of beads , I tried to control myself and my wallet. With succes : I only bought these fall colored square beads - the influence of the season  I guess ;). 
In real they are more yellow than on the picture.

DIY - oorbellen 3 op een rij/earrings 3 in a row

1 van mijn favoriete paren oorbellen die ik tegenwoordig vaak draag, zijn deze. Het zijn ook oorbellen die ik al heel erg lang geleden maakten maar ik blijf ze mooi vinden.
Het ontwerp is heel simpel, maar het werkt wel : gewoon 3 keer dezelfde kraaltjes herhalen en je hebt bellen.
En toen ik de mosterdkleurige vierkantjes zag, wist ik direct dat ik daar hetzelfde ontwerpje mee wilde maken, gecombineerd met koper.
2 dagen later waren ze al klaar, gefotografeerd en al ! Een record denk ik, meestal blijven nieuwe kralen echt wel een tijdje lonken tussen de rest van mijn voorraad vooraleer ze effectief omgezet worden tot een draagbaar juweel.
En nu zal ik jullie eens haarfijn uitleggen hoe je deze eenvoudig te maken oorbellen zelf kan maken: 

I made these earrings  with egg shaped orange beads a long time ago but they are still one of my favorites. 
The design is very simple, but beautiful : just 3 x the same beads, that's it.
When I saw the mustard colored square beads in the shop, I immediately knew I would make this design with them, combined with some copper parts.
2 days later I already transformed the beads into earrings and even already made pictures of them .  It doesn't happen that often that beads become a piece of jewelry in such short time. Usually new beads keep on ogling in my bead stash for quite a while .
Bon, here is the DIY : 

DIY - oorbellen 3 op een rij/earrings 3 in a row

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES :
materiaal : 
- 6 identieke kraaltjes, niet te groot en niet te klein. Ik gebruikte de vierkantjes. Ik vind dit ontwerp trouwens zelf minder mooi met gewoon ronde kraaltjes, maar da's ieder zijn goesting natuurlijk ...
- 6 kleine bijpassende accentkraaltjes. Ik gebruikte hier rondelletjes van koper.
- 6 nietstiften ( of 2 nietstiften en 4 kettelstiften of  2 nietstiften en een stuk metaaldraad ) 
- 2 oorhaakjes
gereedschap : 
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- 1 kniptang


material : 
- 6 identical beads. I used the square ones. Not to small, not to big. They don't have to be square but I find this design less suited for round beads. But that's a matter of taste of course.
- 6 small beads, I used copper button beads
- 6 head pins ( or 2 head pins and 4 eye pins or 2 head pins and a piece of metal wire ). 
- earwire
tools : 
- 2 flat nose pliers
- 1 round nose pliers
- 1 cutting pliers

DIY - oorbellen 3 op een rij/earrings 3 in a row

ZO MAAK JE HET/DIY 

Rijg een grote kraal en kleine kraaltje aan een nietstift.
Maak een oogje aan de nietstift. Hier zie je hoe je dat doet.

Thread a big and a small bead onto a head pin and make a loop . I explained how to make a loop here .



Neem terug een nietstift, kettelstift of stuk metaaldraad en maak er een oogje aan. Rijg vervolgens een grote en kleine kraal aan en maak ook aan de andere kant een oogje,  gekruist tov het andere oogje.
Doe dat 2 keer.

Take another head pin ( or eye pin or piece of metal wire ) and make a loop . Thread a big and a small bead and make a loop at the other side. The loops must cross each other.
Repeat this.


Dan heb je dit ...

Now you have 3 bead pendants ....


Open de oogjes en hang de 3 kralenhangers aan mekaar.
Open the loops and attach each pendant onto another one...



Hang aan het laatste oogje een oorbelhaakje en de eerste bel is al klaar. Makkelijk hé ! 

Attach ear wire and finished ! 
Easy, isn't it ? 



En dan nu een tweede ...
Make another one ...

DIY - oorbellen 3 op een rij/earrings 3 in a row

En geniet van de herfst ;). 
And enjoy fall ;). 


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com