maandag 21 maart 2016

Marokko : de medina van Tetouan

Marokko : de medina van Tetouan

Ook Tetouan heeft een medina en uiteraard bezochten we die een aantal keren. 
( We bezochten 3 medina's in Marokko, de foto's van de allermooiste hou ik voor 1 van de laatste blogposts over mijn Marokkoreisje. )

Marokko : de medina van Tetouan

De medina van Tetouan is UNESCO-werelderfgoed. Ik vond hem in vergelijking van die van Tanger wat ' rauwer ' , veel minder op toeristen gericht.

Marokko : de medina van Tetouan

Dat was ook te zien aan de inhoud van de winkeltjes. Hier worden vooral spullen verkocht die de plaatselijke bevolking in het dagelijkse leven nodig heeft . 

Marokko : de medina van Tetouan

Om te zien heel boeiend. Om - toerist zijnde - te kopen een pak minder interessant. 

Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan

Ook hier een omwalling met verschillende poorten. 

Marokko : de medina van Tetouan

En kronkelige smalle straatjes...

Marokko : de medina van Tetouan

In het donker - als de straatlantaarns aangaan - is de medina erg sfeerrijk. 

Marokko : de medina van Tetouan

En je vindt er alles om wat je nodig hebt in het leven....

Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan

En ook wel eens dingen die je niet nodig hebt, zoals kleurrijke vogeltjes in kooitjes.
( ik hou er niet van wanneer vogeltjes in kooitjes moeten zitten ... ) 

Marokko : de medina van Tetouan

Deze meneer zat erwtjes te doppen . Wellicht eigen kweek ? 

Marokko : de medina van Tetouan

Heb ik trouwens al verteld dat ik me geen enkele keer onveilig heb gevoeld in Marokko ? 
Je kunt hier dan ook met een gerust hart uw merchandise afdekken met een doek en even naar de moskee of een hapje gaan eten in de wetenschap dat men van je spullen zal afblijven. 


Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan

Hier is het moeilijk kiezen : de gele, of nee toch die met bloemekes, of nee: wat blingbing is wel tof, of doe toch maar de geel ....

Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan

Achter sommige deuren zitten kunstenaars/vakmannen fantastische dingen te maken....

Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan

Deze meneer verkocht de kleurstof waarmee de huizen worden geverfd .

Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan

We zagen ook veel armoede in Marokko. Sommige mensen proberen een centje bij te verdienen door gelijk wat te verkopen. Zoals oude schoenen.... En daar kan je heel moe van worden ;). 

Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan
Marokko : de medina van Tetouan

Meer Marokko...



2 opmerkingen:

  1. Verleden jaar maart hebben wij vier weken rondgereisd in Marokko, wat een prachtig land.
    Ook de medina van Tetouan bezocht, samen met een goede vriend die er geboren is. Zoek op mijn blog even onder Marokko.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com