dinsdag 5 april 2016

DIY's voor het nieuwe tuinseizoen

DIY's voor het nieuwe tuinseizoen

Het gaat nog wat langzaam bij mij dit jaar en da's een groot contrast met enkele jaren geleden want toen droomde ik tijdens de kerstperiode al van de eerste zaailingen - maar zo stilletjesaan begint de tuinier in mij terug wakker te worden.
DIY's voor het nieuwe tuinseizoen

Ik heb de arme vijgenboom al onthoofd ( die groeit zo explosief dat ik wat drastischer wilde zijn dan ander jaren om te vermijden dat ik mijn tuin niet meer in zou kunnen , maar hij overleeft dat wellicht wel ) , en hier en daar een erwtje in de grond gestoken. En voor de rest heb ik weer een lange periode in het vooruitzicht van vuile vingernagels, kopzorgen over te veel of te weinig regen, en vooral van vreugde over de ontwikkeling van de zaadjes en plantjes tot lekkers in mijn bord en moois voor mijn ogen.

DIY's voor het nieuwe tuinseizoen

En toen dacht ik: ik heb de voorbije jaren een aantal DIY's geschreven mbt tuinieren. Als ik die nog eens op een rijtje zet ? Ik heb er werk in gestoken om dat allemaal mooi op te schrijven dus dat mag veel gelezen worden, het frist mijn eigen geheugen op en misschien hebt U er ook iets aan.

DIY's voor het nieuwe tuinseizoen

Hier gaan we : 

DIY's voor het nieuwe tuinseizoen

Zelf zaaipotjes en miniserretjes maken om voor te zaaien op de vensterbank....

DIY's voor het nieuwe tuinseizoen
Plantenlabels maken.
DIY's voor het nieuwe tuinseizoen

Den geniale properen nagelentruuk ...

DIY's voor het nieuwe tuinseizoen
DIY groentetorens...

Meer verhalen uit mijn moestuin van afgelopen jaren via dit label ....

Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen en tutorials/ More info about my rules for copyright on my designs and tutorials.

3 opmerkingen:

  1. Zo'n vijgenboom, tenminste hier, overleeft alles, het is net onkruid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk bericht! Hopelijk volgend jaar weer want dan ga ik helemaal los :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, die nageltip, dat is een goeie! Dat ga ik eens uitproberen. En ook de groentetorens tip, ik wil dit jaar voor het eerst sperziebonen gaan zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com