donderdag 15 december 2016

Rotterdam: de textielfabrique

Rotterdam: de textielfabrique

De workshop sashiko die ik onlangs volgde, ging door in de textielfabrique in Rotterdam. Ik besloot er naartoe te wandelen vanuit het hotel: een stevige wandeling in een koud novemberzonnetje.
Eerst tot aan de Maas en dan onder de Maas via een voetgangerstunnel om vervolgens terecht te komen in een dorpachtige buurt waar ik de plaats van bestemming vond.

Rotterdam: de textielfabrique

Ik was direct aangenaam verrast: een luchtige lichte ruimte gelegen in een hoekpand. En het hing er vol mooie dingen! 

Rotterdam: de textielfabrique

De textielfabrique is de textielstudio van Maaike. Ze geeft er workshops en ze verkoopt er wat handwerkspulletjes.
De ruimte  hing er vol met creaties van Maaike: prachtige zelfgeweven en/of geverfde doeken, mooie wolletjes.... En er stonden weefgetouwen en spinnewielen. Ik ging er spontaan van watertanden. (en ik krijg zo'n zin in zo'n weefgetouw zeg! Of om dat spinnewiel uit de kelder bij mijn moeder te halen!).

Rotterdam: de textielfabrique

Er lag oa een mooi collectie garen waar ik niet aan kon weerstaan. 

Rotterdam: de textielfabrique

Deze bolletjes echte wol van 'Lang' viste ik er tussenuit en gingen mee mijn koffer in richting huis. Ik denk aan iets met granny's en aan een sjaal in denimkleur. 

Rotterdam: de textielfabrique

Ik denk niet dat je zomaar kan binnenstappen in de textielfabrique. Het is namelijk geen winkel, maar een studio. Maaike verkoopt wel wat spullen via haar website en je kan er fysiek langsgaan als je eerst even een afspraak maakt.
En ze geeft veel toffe workshops (ik acht het niet uitgesloten dat ik er nog eens 1 ga volgen), niet alleen over sashiko en boro. Ge moet maar eens gaan kijken.
De contactgegevens vind je op haar website.

Rotterdam: de textielfabrique

Meer Rotterdamblogposts hier ....

PS: ik heb een reclame- en sponsorvrije blog. Deze blogpost schreef ik geheel op eigen initiatief en ik kreeg er niks voor terug. 

3 opmerkingen:

  1. Prachtige wol heb je gekocht. Welke is het van Lang? Het lijkt de tweed . Ik lees je blogposten zo graag, ook die over Parijs waar ik zelf ook regelmatig naar toe ga. Maaike ken ik van toen de winkel in Dordrecht nog bestond, ik koop regelmatig stoffen bij haar om te verven. Ze is ook nogeens erg aardig en haar dochtertje heet Annabel, prachtig.... Ik heb ooit oorbellen bij je gewonnen , beloofde ze te noemen in een blogpost , nooit gedaan, sorry, blog ook al tijden niet meer. Dereden dat ik niet over de oorbellen blogde was ook omdat er na een week of zo het steentje los raakte van de achterkant ik vond het lullig om dat te noemen en heb het toen maar. Ik had het natuurlijk beter eerlijk kunnen zeggen..... nagelaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is 'donegal' , ik kijk echt uit om er iets mee te doen!
      Merci voor je complimenten, fijn dat je er van geniet!
      Wat die oorbellen betreft: zoiets moet je gewoon laten weten. Ik ben me er anders niet van bewust dat een bepaald produkt of een bepaalde techniek niet goed genoeg is. Heb je ze nog kunnen repareren?
      X

      Verwijderen
  2. Oh, dat is een leuk adresje om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com