vrijdag 16 december 2016

DIY earrings/oorbellen with denim blue beads

DIY earrings/oorbellen with denim blue beads

Schoon hé! Ge kunt deze techniek ook gebruiken om kettingen of armbanden mee te maken. 
Niet mijn ontwerp trouwens, het is een techniek die jaren geleden vaak gebruikt werd door juwelenmaaksters en ik denk niet dat nog terug te vinden is wie de oorspronkelijke bedenker was. 

Aren't they lovely? This technique can be used for bracelets and necklaces too. 
It's not my design. A few years ago this technique was very much used by jewelry makers. I have no idea who came up with the idea.


DIY earrings/oorbellen with denim blue beads

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:

Materiaal:
  • 2 x 5 kralen. Ik gebruikte denimkleurige gemeleerde ronde kralen die ik kocht in Praag maar dat kan natuurlijk met elke kraal die je daar mooi voor vindt.
  • 2 x 5 nietstiften
  • oorhaakjes
Gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang

material:
  • 2 x 5 beads. I used denim blue round beads but you can use any kind of bead you want.
  • 2 x 5 head pins
  • ear wire
tools:
  • 2 flat nose pliers
  • round nose pliers
  • cutting pliers
DIY earrings/oorbellen with denim blue beads

ZO MAAK JE HET/DIY: 

Rijg een kraal aan een nietstift en maak er een oogje aan.
Maar: laat wel een stukje vrij tussen de kraal en het oogje. Dat ga je vanaf nu elke keer doen en je moet proberen om dat stukje elke keer even groot te maken.

String a bead onto a head pin and make a loop. Leave som space between the bead and the loop. You will have to do that with all 10 beads: try to leave the same amount of space with every pendant you make in this design.


Rijg opnieuw een kraal aan een nietstift en steek dan die nietstift door het oog van de eerste hanger. 

String another bead onto a head pin and stick the head pin through the loop of the first pendant.


Maak - opnieuw met een lege ruimte tussen de kraal en het oogje - een oogje aan de nietstift.
Make - while leaving some space between the bead and the future loop - a loop.


Herhaal dit maar in de tegenovergestelde richting...
Repeat this in opposite direction....

In totaal 5 keer...
(of meer als je langere oorbellen wilt)

Repeat this 5 times ....
(or more if you prefer your earrings to be longer).


Hang er nog een haakje aan en klaar!
Attach ear wire.


Maak er nog 1 en je hebt een paar!
Make another one and finished!

DIY earrings/oorbellen with denim blue beads

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com