zaterdag 11 februari 2017

DIY oorbellen met gehaakte hoops 'tweet'/earrings with crocheted hoops 'tweet'

crocheted hoops with bird earrings diy

Wat een schatjes hé! Hieronder lees je hoe je ze zelf kan maken:
Aren't they adorable? You can make them yourself with the instructions below:


crocheted hoops with bird earrings diy

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 


materiaal:
gereedschap:



material:
  • 2 skeins of yarn in different colors. I used golden yarn I once bought at Veritas and bluegreen yarn Ellen brought for me from Guatemala.
  • 2 metal rings
  • earwire
  • 2 golden bird beads
  • 2 head pins
tools:
crocheted hoops with bird earrings diy

ZO MAAK JE HET/DIY:

Omhaak eerst de ringen. Ik ben daarvoor begonnen met het goudkleurig garen. Gebruik voor de eerste rij de dikste haaknaald. 
Haak allemaal vasten rond de ring. 

First crochet the rings. I started with the golden yarn and the biggest crochet hook.
Crochet around the ring with double crochet (UK)/single crochet (US).



Om jezelf wat gepruts met naalden te besparen, kan je best het begindraadje mee omhaken. Dan moet je dat later niet meer wegstoppen.
Make it easy for yourself and crochet around the loose end of the yarn. 


Ga heel de ring rond en onthou goed - voor je 2de bel - hoeveel steken je daarvoor nodig hebt. Ik haakte 26 vasten en dan was ik rond.
Sluit de ring met een halve vaste.

Remember - for your second earring - how many stitches you had to make to crochet around the ring.  I needed 26 stitches to go around the ring.
Close the ring with a slip stitch.


Neem nu de andere kleur en de kleinere haaknaald en start met de 2de rij. Doordat je een kleinere haaknaald gebruikt zal dat vrij vlot gaan. Als je haaknaald even dik is als die van de eerste rij is het veel moeilijker om die 2de rij te haken. Dat weet ik uit ondervinding :) .
Continue with the second color and the smaller crochet hook. 


Deze keer haak je telkens 2 vasten in de onderliggende vaste. Je aantal steken verdubbelt dus.
Haak ook nu de losse eindjes mee, zowel het eindstukje van het gouden garen als het eerste eindje van de 2de kleur. 

This time crochet 2 double crochet (UK)/single crochet (US) in each stitch from the row below. In total your amount of stitches will be doubled.
Again crochet around the loose ends of the first and the second row. (als er iemand weet hoe ik kan vermijden dat blogger de grootte van de letters niet zet zoals ik ze wil: please laat het me weten want ik vind het écht niet ... )



En ook nu sluit je de ring met een halve vaste... 
And again close the ring with a slip stitch...


... en hecht je af.
... and tie-off.



Werk het laatste eindje weg met de naald en knip alle eindjes af.
Je gehaakte ring is klaar.
Use a needle to hide the loose end and cut all loose ends.
The crocheted ring is done.


Open het oogje van het oorhaakje en hang het aan de buitenste gehaakte ring.
Attach ear wire onto the outside row of the crocheted hoop.




Rijg het vogeltje aan de nietstift en maak een groot oogje aan het uiteinde. Het vogeltje mag wat losjes aan de nietstift hangen, kijk voor het maken van het oogje eens goed na hoe lang dit hangertje mag zijn, het moet namelijk wel mooi in de ring hangen en niet er over. 

Thread the golden bird onto a head pin and make a big loop at the end of it. Make sure the bird hanger is not to long and the bird hangs in the centre of the hoop .


Bevestig het hangertje op dezelfde hoogte van de ring als het oorhaakje, maar deze keer in de eerste gehaakte rij.
Klaar!
Attach the pendant onto the inner circle of the crocheted loop, at the same spot as the ear wire.
Done!


Maak er nog eentje en dan heb je 2 vrolijke vogeltjes om aan je oren te hangen. 

Make another one and you have 2 birds for your ears.

crocheted hoops with bird earrings diy

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

2 opmerkingen:

  1. I am in love with these! Such a simple and sweet idea. Pinned.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn zeker heel erg leuk! Dank je voor je uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com