zaterdag 20 mei 2017

DIY - halssnoer/necklace 'Tutti Frutti Napoli'

DIY - halssnoer/necklace 'Tutti Frutti Napoli'

Soms kom ik kralen tegen waar ik als een blok voor val maar die vervolgens jaren in mijn kralenvoorraad liggen te wachten tot ik inspiratie heb over hoe ik ze kan verwerken tot een tof juweel.
Maar toen ik 1 van de kralenwinkels in Napels een streng vrolijk gekleurde grote geverfde stenen (of is het glas dat op steen moet gelijken? Ik weet het niet zeker....) kralen zag hangen, wist ik direct én dat ik ze wilde én dat ik ze zou omtoveren tot een feestelijke ketting.
En zo geschiedde.

Sometimes I run into some beads I instantly fall in love with, but then they end up in my bead stash for years because I don't have a clue how to transform them into jewelry. 
But in one of the bead shops in Napoli I saw a string of big joyful colored stone beads (or maybe glass that has to look like stone) that I strongly wanted to take home with me I immediately knew I wanted to create a happy cheerful necklace with them.
And that's exactly what I did....

DIY - halssnoer/necklace 'Tutti Frutti Napoli'

De kralen liet ik gewoon in de volgorde dat ik ze kocht, alleen reeg ik er nog kleine ronde rode koraalkraaltjes tussen en een eindje rode rocailles aan elke kant om ze lang genoeg te maken.
In een handomdraai was ze klaar en ze past wonderwel bij heel veel kleren van mijn garderobe waardoor ik ze - samen met de bellen van vorige week - al veel gedragen heb.


I just added some small red coral beads between the big ones and left them in the same order I bought them. I also added some extra red seed beads to lengthen the necklace a bit.
The necklace was finished in no time. 
I discovered they match very well with a lot of my clothes so I wear them a lot - combined with the earrings I showed last week. 

DIY - halssnoer/necklace 'Tutti Frutti Napoli'


BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal: 
  • een aantal kleurrijke grote kralen. Bij mij was het een streng van 21 kralen.
  • 20 kleine rode koraalkraaltjes
  • wat rode rocailles
  • 6 knijpkralen
  • een kapittelslotje
  • gecoate metaaldraad
gereedschap
  • een platbektang
  • schaar of kniptang

material:
  • some colorful big beads. I used a string of 21 beads.
  • 20 tiny round red coral beads
  • some red seed beads
  • 6 crimp beads
  • a toggle clasp
  • some coated metal wire
tools:
  • flat nose pliers
  • scissors or cutting pliers

DIY - halssnoer/necklace 'Tutti Frutti Napoli'

ZO MAAK JE HET/DIY: 

Knip een stuk metaaldraad af. Je moet dit maken met metaaldraad omdat de ketting dan mooi rond hangt. Als je een eindje touw of garen zou gebruiken, hangt je ketting in een punt naar beneden. Dat kan ook tof zijn, maar in dit geval wilde ik een rondvallende halsketting.
Rijg vervolgens afwisselend een grote kraal en een kleine ronde koraalkraal aan. Begin en eindig met een grote kraal. Gebruik al de grote kralen.

Cut a piece of coated metal wire.  You need to use coated metal wire for this project because the necklace has to have a nice round shape. When you use some yarn, it will fall down in a point. And pointy necklaces can be beautiful too, but for this project I want a nice round shaped necklace. 
String repeatingly 1 big bead and one red coral bead. Start and end with a big bead.
Use all the big beads.


DIY - halssnoer/necklace 'Tutti Frutti Napoli'

Rijg aan elke kant een gelijk aantal rocailles aan tot de ketting lang genoeg is naar je smaak. Ik wilde een 'tusseninneke' en vind ze net goed zoals ze is. Maar dat is bij iedereen anders, dus kijk gewoon eens regelmatig of ze al de gewenste lengte heeft.

String even sized rows of seed beads at each side of the necklace until the necklace has the size you prefer. 
Check the size while making it: everyone has their own preferences so you just have to look in the mirror.



Rijg 3 knijpkralen en 1 rocaille aan.
String 3 crimp beads and 1 seed bead.


Rijg ook 1 onderdeel van het slotje aan ...
String 1 component of the claps ...


....en ga vervolgens terug door de rocaille, de 3 knijpkralen en helemaal terug door alle rocailles en door de eerste grote kraal.
...and stick the thread through the 1 seed bead, the 3 crimp beads, all seed beads and the first big bead.


Knijp de knijpkralen plat en knip het uiteinde van de draad af. Door hem door de eerste dikke kraal te halen voorkom je dat het uiteinde van de draad na een tijdje in je huid begint te prikken. Dat gebeurt soms namelijk....
Herhaal dit aan de andere kant van de ketting.

Squeeze the crimp beads and cut the loose end of wire.
Repeat this at the other side of the necklace.


En klaar!
And ready to wear!


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

9 opmerkingen:

  1. This such a cute necklace! I love how colorful and fun it is -- perfect for casual summer outfits. I really like how you used the little seed beads in this necklace, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So cute and colorful! Perfect for summer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I came from "I am pinnable party" so I pinned your cute necklace onto my craft board!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a super adorable necklace idea! I love the fun, colorful look. :) Thanks for the fantastic tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bright and colorful and remind me of sweets, I miss making jewelry.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful necklace and the beads have so much depth to them. Love all those colors.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful necklace. Thanks for sharing at the To Grandmas House We Go Link Party. Scheduling to Pinterest too.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I really like the way you used the seed beads on this necklace. Its fun for the summer with a white blouse. It would really set off all the colours.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi!! En zo lekker fleurig, past juist door de vele kleuren bij veel kleding. Heel herkenbaar, dat vallen als een blok voor kralen... kan zelf wel een winkel beginnen ;) Jij doet er in ieder geval toch nog iets mee, bij mij liggen ze echt te verstoffen (is dat wel een woord..?, wachtend tot ik ooit toch weer...

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com