dinsdag 20 juni 2017

Napels: wat straatfoto's

wapperend wasgoed

Vandaag wil ik graag wat foto's tonen van de straten rondom het hotel waarin ik en mijn lief verbleven in Napels.  Ons hotel was gelegen in het oude centrum van Napels. 


Napels: wat straatfoto's

Het centrum van Napels bestaat voor een groot deel uit smalle straatjes. En ik hou van smalle straatjes.

Napels: wat straatfoto's
Napels: wat straatfoto's

Te proper en afgelikt vind ik niet tof: dus ook op dat vlak  kwam ik in Napels goed aan mijn trekken.
Napels is niet proper namelijk.... ( een klein beetje properder mag trouwens wel want hier en daar is het er echt over :) ).

Napels: wat straatfoto's
Napels: wat straatfoto's

En echt overal staat er graffiti...
Mooie ...

Napels: wat straatfoto's
Napels: wat straatfoto's

en zinloze die door hun massale aanwezigheid toch een tof effect hebben ( vind ik toch) ... .

Napels: wat straatfoto's
Napels: wat straatfoto's

En de huizen en gebouwen zijn wat verweerd... Schoon hé!

Napels: wat straatfoto's
Napels: wat straatfoto's

Onderweg kwamen we regelmatig straatmuzikanten tegen. Dit koppel zong dramatisch klinkende Italiaanse smartlappen die luid werden meegekweeld door de overwegend Italiaanse omstanders. Heerlijk toch!

Napels: wat straatfoto's

Wapperend wasgoed is nog zo iets waar ik van hou.

Napels: wat straatfoto's

Ik heb zelf geen droogkast en in de winter staat mijn was soms dagen te drogen in huis en dat vind ik regelmatig best irritant.

Napels: wat straatfoto's

Maar in de zomer hangt mijn was lekker te wapperen aan de lijn in mijn tuintje.

Napels: wat straatfoto's

Wasgoed aan de gevels of boven je hoofd in de straten, dat vind ik echter toch nog een tikkeltje charmanter.

Napels: wat straatfoto's
Napels: wat straatfoto's

En overal zijn er spannende winkeltjes of eethuisjes.

Napels: wat straatfoto's

... grappige reclame van een coiffeur.... . 'Oasis Mod Hair' !

Napels: wat straatfoto's

Overal komen de brommerkes met veel lawaai en zonder veel mededogen voor de voetgangers door de straatjes gescheurd. 

Napels: wat straatfoto's

Daar zou ik het als ik er zou wonen heel lastig mee hebben. Ik zou snel lid zijn van actiegroepen voor meer verkeersveiligheid als ik daar zou wonen denk ik ...

Napels: wat straatfoto's

Maar toch: Ik heb met veel plezier door deze Napelse straatjes gekuierd! 

Napels: wat straatfoto's
Napels: wat straatfoto's

Meer blogposts over Napels via deze tag of op deze pagina.

5 opmerkingen:

  1. De foto met het brommertje is mijn favoriet. Fijne reeks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige fotoos weer, het is dat ik geen zin meer heb om op reis te gaan maar jouw fotoos zouden me bijna weer zin geven. Ik zou ook best eens door die straatjes willen slenteren....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto impressie van Napels! Ik vind wapperend wasgoed ook altijd heel fotogeniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave foto's! Je bent hier echt goed in, weet je dat?

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com