zaterdag 27 november 2010

Recept: snelle, makkelijke en vooral lekkere chocoladehapjes naar recept van Touria

Ik was eens ergens op bezoek en ze hadden daar net een feest gehad en ik kreeg daar onderstaande hapjes voorgeschoteld. Ik vond het superlekker en was erg verbaasd toen ik te weten kwam hoe dat moest : het is namelijk zo ongelooflijk makkelijk !



Wat heb je nodig?
- liefst goedkope cornflakes
- cupcakepapiertjes
- de chocolade die je zelf het liefste lust ( ik heb pure gebruikt van 'den aldi' )
- eventueel iets om te versieren : ik heb cupcakeversiersels gebruikt van ' den aldi', maar maakte het ook al met bresiliennenootjes en amandelschilfers.


Hoe maak je het?

- zet een pan met water op het vuur.
- zet daarin een vuurvaste kom of pot. géén glas dus... dat heb ik namelijk ooit eens gedaan en dat loopt mis, geloof me...
- smelt au-bain-marie wat chocolade
- als de chocolade gesmolten is, roer je er wat cornflakes onder. Je voegt er cornflakes aan toe zolang je erin slaagt om ze helemaal  bedekt te krijgen met chocolade.
- als het mengsel klaar is, lepel je ze in de vormpjes. Bij mij wordt dat altijd een hele smosboel trouwen,... 
- strooi er het versiersel over
- zet de snoepjes in de ijskast zodat ze terug hard kunnen worden.


 en je hebt een lekker crispy chocolade hapje !

Meer recepten hier ...

13 opmerkingen:

  1. Lekker he...mijn dochter is er gek op om zelfgemaakte choco hapjes te maken altijd succes verzekerd...geniet ze!
    H gr Cinderell@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorig jaar maakte mijn dochter deze, samen met de andere kinderen van de klas, voor vadertjesdag en ja hoor een hit! Lekker!!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel te lekker, die versiering zo schoon, vooral de 'kristal'suikertjes vind ik wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk voor de kerstdagen, het inderdaad heel simpel, maar dat is juist fijn met de drukke dagen voor de boeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het ziet er lekker uit.mag ik nog een suggestie doen?
    Als je mars laat smelten in een kookpot op bain marie en je doet ermee hetzelfde dan heb je een smeuige caramel smaak en is je koekje minder hard. ook heel lekker hoor. en ik gebruik die nep marsen van den Aldi. hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaat ook met krispies (a.k.a. choco pops zonder choco ;) ) Zo heb ik het ooit op school geleerd! Inderdaad HEEL lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. So basically it's just cornflakes and melted chocolate? Very easy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit lijkt me geweldig. Deze week proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Had net spullen gekocht k ga het zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com