maandag 28 mei 2012

mislukt!

Dat gebeurt me ook wel eens namelijk...

Ik had een plan met schijfjes potlood... .
Ik was namelijk op etsy al wat dingen tegengekomen met potloodschijfjes en kleine potloodjes en wilde ook eens iets proberen.... .
Maar ge ziet : ze zien er niet uit... .

mislukt!


Ik had nochtans goed op voorhand opgezocht hoe het moest...
Ik had potloodjes met hopen.
En een nieuwe scherp houtzaagje... .
Zachtjes zagen, regelmatig, proberen niet te stremmen en niet hard duwen... .

mislukt!

Maar keer op keer opnieuw braken de stukjes die ik afzaagde in 2 of braken er stukjes van de verf aan de buitenkant... .

mislukt!

Dit is het resultaat ... .
Tenminste, zonder alle gebroken stukjes ... .
Die liggen nu in een bloempot bij mijn - waarschijnlijk kapotte - citroenboom... .

mislukt!

Maar ik geef niet op ! ik blijf het proberen !
Alleen niet meer nu want als iets te lang niet lukt word ik vreselijk ambetant... .
Ik ben nu dus ambetant, ik geef dat eerlijk toe... .
Misschien moet ik ipv het potlood met de losse hand vast te houden tijdens het zagen, toch maar eens een bankschroef aanschaffen ?
En misschien moet ik het eens proberen met andere potloodjes ?

Heb je tips om mooie rondjes afgezaagd te krijgen van zo'n potlood zonder dat ik me een ingewikkeld duur machien moet aanschaffen en zonder dat ik mijn vingers kwijt speel, een werkbank nodig heb of een atelier met afzuigkap moet voorzien? :  laat het me gerust weten !
En als ik nog eens een nieuwe poging waag, laat ik het hopelijk wél geslaagde resultaat met plezier aan jullie zien ;) .

11 opmerkingen:

  1. Nu heb je gewerkt met een ijzerzaag.
    Misschien lukt een figuurzaag beter of een 'dremel'. Wikkel vooraf je potlood in plakband om de buitenkant te beschermen.
    Of probeer eens met een scherp aardappelmesje heel voorzichtig en langzaam rondjes te maken door het potlood rond te draaien.
    Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is geen ijzerzaagje, maar een houtzaagje. Ik kreeg gisteren van iemand de tip om het juist wel eens te proberen met een ijzerzaagje omdat dat fijner zaagt, dus dat ga ik eens proberen . Dat van dat mesje lijkt me ook een goeie tip en ga ik eens uitproberen !

      Verwijderen
  2. succes met het bedenken voor hoe je wel je idee kunt uit voeren en... blijf maar kort ambetant dat is zonde groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt inderdaad nogal frustrerend.
    Misschien is het een idee om een potloodje vast te klemmen tussen een paar stenen in plaats van in een bankschroef?
    Succes ermee in elk geval.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hmm, ik vrees dat je dat niet stevig genoeg vastgezet krijgt dan ....

      Verwijderen
  4. Ik ben ook ambetant als het niet lukt, en als je iets in je hoofd hebt, dan zit dat erin hé.
    Misschien eens vragen aan een houtbewerker, dat vastzetten kan ook al helpen denk ik en gladjes bijschuren. Ik heb het zelf ook nog nooit gedaan maar ben wel nieuwsgierig of het gaat lukken en wat je er dan van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het zal je wel lukken....ooit! Want de aanhouder wint! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik zou ze denk ik langs een circelzaag halen...... want het gaat breken op het moment het houtje een klein beetje "meebeweegt" met de zaag... dus een van de 2 moet 100% stil staan.... daarmee de zaag of de potloodjes vast zetten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een circelzaag heb ik nu niet direct in huis :))))
      Maar misschien moet ik eens op zoek naar iemand die dat wel heeft...

      Verwijderen
    2. hihi dan is het grootste voordeel wel dat je op 1 minuut 50 stukjes hebt ;-)

      Verwijderen
  7. Ik moest vreslijk lachen om dit blogje, sorry hoor, niet eens uit leedvermaak, maar je hebt het zo grappig geschreven, met mooie Vlaamse woorden, of misschien zijn het wel Nederlandse woorden, maar die gebruiken we hier zo weinig. Een bankschroef lijkt me een heel goed idee en het kan idd ook heel goed te maken hebben met het (zachte) hout van de potloodjes. De aanhouder wint, succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com