maandag 10 december 2012

tip : la linea

Als je zo oud bent als ik ( wat nu ook nog niet overdreven oud is, maar dit is toch al lang geleden ondertussen )  ken je dat zeker en vast wel de filmpkes van La linea...
Korte tekenfilmkes, heel simpel : een gekleurde achtergrond, een tekenaar en een wit potlood.
Een lijn.
Meer is het niet.
Maar ze zijn zo plezant !
Grappig, ontroerend !
En ook al dateren ze van ergens in de jaren 70, ze blijven tof...


Ik herontdekte ze onlangs op you tube..
Dat was weer een shot nostalgie natuurlijk.
Een blij weerzien.


Sindsdien zet ik er regelmatig eentje op.
en deel ze op mijn facebook ;)
Ik ga dat de komende tijd regelmatig doen, want ik word er goed gezind van...
Kennen jullie dat ? La linea ?
Vinden jullie die filmpkes ook zo tof?

10 opmerkingen:

  1. ik ken ze wel, maar had de naam ervan nooit meer van geweten, dank je wel

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende de filmpjes helemaal niet :-) vind ze allesinds wel super nu :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaah zo plezant, inderdaad herkenning van ergens heel lang geleden...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, die ken ik nog. Leuk. Bedankt voor de tip.
    Ik ga je ook eens opzoeken op Facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ken het ook, ik vond het altijd spannend om te zien wat er uit die potloodtrekken tevoorschijn kwam. En ja hoor , ik wordt er ook goedgezind van !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond ze zalig - ik wou dat er eentje was voor elke dag. Een jaar rond lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hé, wij hebben zo'n collectors collectie op dvd. (eentje vind ik leuk, maar zo'n heel uur ofzo, dan word ik hyper, Vicje is er ook dol op)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahah ja, vind ik super! Fijn om terug te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Puur jeugdsentiment. Ik vond en vind ze geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Puur jeugdsentiment. Ik vond en vind ze geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com