donderdag 17 januari 2013

soepen : receptenverzameling

Als je mijn recepten  op deze blog eens doorloopt, zal het je vast opvallen dat daar veel soeprecepten tussenstaan.
Ik eet dat graag...
Dat zit een beetje in de familie : mijn moeder eet dat ook bijzonder graag.
Ik eet zowat dagelijks soep : als lunch neem ik elke dag een portie huisgemaakte soep mee naar het werk. Met een paar boterhammen ( zonder beleg ) erbij is dat genoeg om de namiddag door te komen.
Om toch niet elke dag dezelfde soep te moeten eten en me niet te moeten bezig houden met het dagelijks een nieuwe portie zelfgemaakte soep te bereiden, maak ik 1 keer per week een grote pot en steek ik die vervolgens in porties in de diepvries.
Ik ben soms echt erg efficient ;)
Ik heb ondertussen ook wat recepten van soepen verzameld van op andere blogs.
Samen met mijn eigen recepten kan je ze hieronder aanklikken als je ze ook graag eens wil maken.
Eet jij graag soep feitelijk ?


Mijn soeprecepten :
pompoenlaksa


wan tan soep



kastanjesoep


mijn favo tomatensoep
soep van snijbiet

snert

champignonsoep


wortel-currysoep


vichysoise


knolseldersoep : de versie met wortelen


bouillabaise : de versie zonder drank

aziatische tomatensoep met tofu

pikante mosselsoep





































































































































































gepimpte slasoep

















































































ajuinsoep met geroosterde boterham en kaas 








kervelsoep








Harira op de wijze van Latifa




recepten van andere bloggers :
tomatensoep met extra grote balletjes - rue de surene ( ned) 


little miss dexterous ( eng )



wortelkokossoep met gekruide kikkererwten - de groene meisjes n( ned )



aardappel za'atarsoep - peggy's passtime ( ned ) 



gegrilde paprika-tomatensoep - peggy's pastime - ned 



peggy's passtime ( ned )
erwtjes - tuinbonen - mosterdsoep


madeliefkenssoep - appelstien ( ned ) 



paprika-melksoep met ansjovis - peggy's passtime ( ned ) 


bloemkool-venkel - de groene meisjes ( ned ) 




pittige tomaten/kikkererwtensoep ( peggy's pastime ( ned ) 




maaltijd in een pot - kerriesoep - de gulle aarde ( ned ) 



tortillasoep - de groene meisjes ( ned )



aardse paddenstoelensoep - eetlust ! ( ned ) 



thaise kippensoep ( ned )
uit pauline's keuken



courgettesoep met doperwten en munt
ik ben iris niet ( ned )



pompoensoep van groene meisjes ( ned ) 


linzensoep van zilverblauw


rue de surene ( ned )
wintersoep




supersnelle groene soep ( ned )
rue de suréne


pompoensoep ( ned )
't bezige bijtje


oosterse pompoensoep ( ned )
de groene meisjes


tomatensoep met balletjes ( ned )
photo -copy


rood linzensoepje met bloemkool ( ned )
gras tussen je tenen

mosterdsoep
zilverblauw ( ned ) 






tomato soup for the soul ( eng )
this enchanted pixie



spicy indian vegetable soup
meet me at mikes ( eng ) 



aspergesoep met garnalen ( ned )
de creazusjes



maïssoep ( ned )
liliMie



groentesoep met een geheime truc ( ned )
rue de surene


hot en spicy ( ned )
rue de surene




kerygma ( ned )
aardperensoep





pompoensoep ( ned )
happy in red 















cup a soup zelf maken 
de gulle aarde ( ned )


cauliflower soup ( eng )
Scotty's place


courgetten - veldsla - bahara - soep 
Peggy's passtime ( ned )

sneeuwwitte soep
rue de suréne ( ned ) 



studio waterstone ( eng ) 

toscaanse bonensoep ( ned )
rue de surene
tomato -basil- parmezan soup ( eng )
delightfully tacky
under the table and dreaming ( eng ) 
linzensoep
lilimie ( ned ) 






















































































































































































chinese beef soup ( eng )
scotty's place


oH! Po! 
photo-copy ( ned ) 





























































































ijzzersterke soep van waterkers en spinazie ( ned )
photo-copy
supersimpele tomatensoep ( rue de surene ) - ned

delightfully tacky ( eng )
everything soup






































































soep tai style - by eva maria ( ned ) 

sunshine soup ( eng )
meet me at mike's

































































































































ginger chicken soup ( eng )
little woolies
lasagna soup ( eng )
by stephanie lynn






























rode bietensoep ( ned )
rue de suréne


















































































































































































































































































































































































































Ben je nog ergens een lekker soeprecept tegengekomen ? Laat het me gerust weten,



dan neem ik het mee op in deze verzameling ! Net zoals bij mijn patroonverzamelingen, blijf ik ook mijn receptenverzamelingen  aanvullen als ik een nieuw recept tegenkom...

Staat je gerecht er tussen en heb je dat niet graag ? : laat het me dan weten en dan verwijder ik het.

Maak je 1 van deze recepten : laat dan een berichtje achter op de blog van de maaksters, dan is altijd fijn!

En alle foto's in deze post zijn van de maaksters van de recepten !

5 opmerkingen:

  1. Oooh, lekker! Ik ben gek op soep. Vanavond maak ik pompoen-wortelsoep, lekker zoet en romig :-)
    Misschien leuk voor bij je verzameling, mijn recept voor pompoensoep? http://happyinred.blogspot.nl/2011/12/recept-pompoensoep-comford-food.html
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmmm! Een lekker warme kop soep zou er nu wel in gaan!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kook niet graag, het enige wat ik nog een beetje kan is soep. Ik moet binnenkort een aantal liter soep maken voor school, ik zal eens door uw receptjes snuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net zelfgemaakte knolseldersoep gegeten, met bookes met kruidenkaas: mmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jummie, ik krijg spontaan trek bij de aanblik van al dit lekkers! Ik ben ook gek op soep. Goed idee om het in porties in te vriezen voor mee naar het werk. Je foto's zijn ook weer prachtig!! Zal mijn Keukenprins dit soepenoverzicht eens laten zien, kan alleen maar positief uitwerken. Jum! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

xxx !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...