woensdag 3 april 2013

Felle bellen

Ik maakte een portie felgekleurde bellen, maar ge zult 1 van de dagen zien dat ik wat wat getemperd heb door ook een aantal zoete exemplaren te fabriceren.
Maar eerst de felle.
Voor een deel van deze bellen haakte ik minidingskes of maakte ik fimo-onderdelen.
( En terwijl ik dit typ ga ik proberen wat namen te verzinnen.  Ik merk dat mijn namen-verzinfantasie al gaan slapen is en het kost me wat moeite - *ik-pijnig-mjjn-hersenen-ondertussen *:)


ORANJE IS MOOI
De onderdeeltjes op de stekertjes maakte ik van fimo en de rest zijn glazen kralen. 
Ze zijn nog geen 3 cm lang.

De onderdeeltjes op de stekertjes maakte ik van fimo en de rest zijn glazen kralen.   Ze zijn nog geen 3 cm lang

LATE LENTE
Ook deze fuchsia onderdelen maakte ik van Fimo. Maar bij de vorige bellen maakte ik er wat diepte in door er wat met verf over te gaan en hier heb ik dat niet gedaan.
Ik hing er groene kegelglaskralen aan en kleine gefaceteerde blauwgroene minikraaltjes.
Ik ben zot van de vorige en deze  kleurencombinaties voor als ge dat nog iet gemerkt moest hebben ;)
Ze zijn iets meer dan 3 cm lang.

LATE LENTE

HONEYBEE
Vanzelfsprekende naam hé : geel en bloemekes...
De bellen hangen aan sterling zilveren haken en de kralen zijn van glas.
De kralenkapjes zijn van metaal
Ze zijn iets meer dan 4 cm lang.

HONEYBEE

RODE BLOEMEN GROTE TRANEN
De bloemetjes haakte ik een tijdje geleden, ik liet er al eens een lading zien die ik gewoon op oorstekertjes kleefde.
Nu hing ik er een blauwe glasdruppel aan en stak ik er een rood koraalkraaltje tussen.
Zeer geslaagd vind ik zelf!
Nu zijn mijn gehaakte bloemekes op, maar ik heb goesting om er nog wat te maken. Ik weet alleen niet zeker of ik me nog herinner hoe ik het deed ... 

RODE BLOEMEN GROTE TRANEN

De belletjes zijn niet zo groot.
Om dat te illustreren heb ik ze eens gefotografeerd op mijn hand ( en ik heb kleine handen ! ).
Ze meten net geen 3 cm tussen de 2 uiterste puntjes.


ORANJE IS NOG ALTIJD MOOI
ook gehaakt !
En ook gecombineerd met koningsblauwe glazen cateyekralen met nog een klein knaloranje facetkraaltje tussen...
Aan metalen haken.
Ze zijn 5,5 cm lang


ORANJE IS NOG ALTIJD MOOI

BARBIE IN DE WEI
En ik zal me maar niet afvragen wat die daar staat te doen, in die wei...
Ook hier de zelfgefabriceerde fimodingskes ,in het groen, mét een laagje verf...
Fuchsia edelstenen eronder ( geverfde zenne, die vind je in het echt niet in die kleur ). Ik ben effe kwijt welke edelstenen het zijn, maar ik gebruikte deze kralen al eerder, dus je kan dat altijd opzoeken in 1 van mijn oudere posts...
3,5 cm lang

BARBIE IN DE WEI

HET TWIJFELGEVAL IN ROOD EN BLAUW
Ik twijfel alvast niet aan de kleurencombinatie, en de vormen passen ook goed bij mekaar.
Toch ben ik er niet tevreden over.
Ik denk dat mijn twijfel komt omdat dat niet zo mooi bengelt door dat garen...
En ik ben ook niet zo zot van deze haken...
Ik pruts er later nog wat aan denk ik...
Het twijfelgeval is bijna 7 cm lang

HET TWIJFELGEVAL IN ROOD EN BLAUW

Oeioeioei!
Het is al zo laat en ik heb de blogs vandaag nog niet gelezen en ik moet morgen vroeg opstaan en ik wil nog niet gaan slapen maar het moet want ik ben nog niet gewoon aan dat zomeruurritme dat ze van mij altijd zo mogen  laten want dan is het in de winter wat langer licht maar nu moet ik er echt in of ik ben morgen op het werk niet fris en dan krijg ik naar mijn voeten van den Dirk ( en als hij dat doet weet ik ineens dat hij dit gelezen heeft :) ) en nu is het begot nog altijd druk op het werk zeg en het is nochtans paasvakantie dus zijn de scholen toe maar toch pak ik een paar uren overuren op want ik ga naar de etsybijeenkomst ! .
Sloppel!


7 opmerkingen:

  1. Mooi en heel kleurig.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je 'fimo-dingskes' zijn heel gaaf, heerlijk materiaal is het toch! :-) Prachtige bellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie bellen, paar 1 is mijn favoriet, oranje is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind ze gewellllllldig!!
    wat je allemaal niet aan moois kan maken met wat garen en wat klei!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pretty stuff here. Like the crochet ones!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com