maandag 23 december 2013

Gent: het designmuseum

Na afloop van mijn vergadering in Gent, had ik het plan opgevat om de stad in te trekken en te zien wat ik zou tegenkomen. Wat foto's maken, een museum binnenspringen, misschien wat winkelen, lekker gaan lunchen ...
Ik was nog maar de hoek om en ik stond al voor de eerste feestelijke traktatie van de dag : het designmuseum.
En dat bleek een héél tof museum te zijn !

Bij het binnenkomen zag ik eerst dit ... :

Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum

En daarna deze boekentafel...

Volgens mij zou ik er zelf ook zo één kunnen maken met de wat groot uitgevallen collectie boeken die ik in huis heb ;).

Gent: het designmuseum

Het gebouw zelf is ook erg mooi : heel licht, veel wit en mooie lijnen...
Een plezier om in rond te lopen !

Gent: het designmuseum

Al rondlopend val je van de een stijl in de andere,  allemaal mooi !!

Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum

Er staan mooie meubelen, maar ook servies, glaswerk, vazen ...
Ik vond deze likeurglaasjes erg mooi ...

Gent: het designmuseum

Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum

Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum















Heb je nog ergens een kastje staan dat je wil pimpen ?
Hierbij wat inspiratie ...

Gent: het designmuseum
Gent: het designmuseum

Ik heb echt genoten van dit museum : het is een aangenaam gebouw en er is heel veel moois te zien.
Allemaal met de insteek ' design ' maar toch ook erg gevarieerd.
De collectie is erg uitgebreid, je bent er niet op 5 minuten buiten...

Gent: het designmuseum

Wil je er ook eens naartoe ? 
Dit is de website van het museum.
Ik betaalde 5 euro inkom ( ik krijg geen korting , maar er zijn voor sommige mensen wel kortingen voorzien ) .
adres : 
    Jan Breydelstraat 5
    9000 Gent
openingsuren : 
    van dinsdag tot en met zondag tussen 10.00 uur en 18.00 uur



1 opmerking:

  1. Gent staat nog steeds op mijn lijst(je?) van te bezoeken steden. Lijkt me prachtig daar.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com