vrijdag 28 maart 2014

DIY oorbellen: bengelende bellen...

Deze week een bengelende-bellen-tut.
Ik zie dat zelf graag, zo'n wat langere bel met een mooie kraal onderaan.
En het is zoals altijd eigenlijk helemaal niet moeilijk... 

DIY oorbellen:  bengelende bellen...

DIT HEB JE NODIG :

materiaal : 

- 2 mooie kralen
- 2 nietstiften. Let er op dat het nietstiften zijn die stevig genoeg zijn om niet bij de minste aanraking van vorm te veranderen.
- 2 oorhaken
-  Ik gebruikte ook nog 2 x 2 bijpassende koperen tussenkraaltjes, maar dat hoeft eigenlijk niet ...

gereedschap : 
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- 1 kniptang


 ZO MAAK JE HET : 



Maak de nietstiften zo recht mogelijk als dat nodig is.









Je kan dat doen met je vingers, of je gebruikt daar zo'n tang met een plastieken beschermhoes voor. 



Rijg de kralen aan de nietstift.


En doe dat ineens met beide nietstiften.









Neem beide nietstiften tussen de platbektang ...








...en zorg dat de hoek tussen de zijkant van de tang en de nietstiften zelf 90 graden is.






Plooi beide nietstiften tegelijkertijd in een hoek van 90 graden. op die manier zullen beide bellen even lang zijn ... Slim hé ! 






Dan heb je dit ...
Maak een oogje aan elk uiteinde...
en hang er haakjes aan ...










Et voila ! een nieuw paar bellen ! 


---------------------------------------------------------------------------------------------

Ter inspiratie nog wat oudjes waarbij ik hetzelfde principe toepaste....












4 opmerkingen:

  1. Lijkt simpel, maar je hebt er toch wel behoorlijk wat talent voor nodig, neem maar van mij aan!
    (mij ontbreekt het aan de juwelen-maak-gave)
    I
    groetjes,
    lieveke-en-zus.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Really nice earrings. I have so many findings and beads this is really something I should sit down and find the time to do.

    Popping over from A Baby's Smile

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful!!! My favourite the green's!!! ! Thanks for sharing this tutorial!
    Hope you have a wonderful day and week!
    Hugs from Portugal,

    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com