dinsdag 24 juni 2014

Gemaakt: meer bellen met witte emaille

Ik emailleerde zelf wat oorbelonderdelen in het wit.
Als je dat ook eens wil doen , kan je hier zien hoe ik het deed.
Een deel van de zo geëmailleerde onderdelen verwerkte ik in onderstaande bellen

' zoete dagen ' 
Hier verwerkte ik én een kralenkapje én een rondelletje én een hangertje, allemaal wit geëmailleerd.
Roos past daar goed bij dus zocht ik een roos glaskraaltje en wat brasskleurig metaal.
Ze zijn 4,5 cm lang.

' zoete dagen '

' sneeuwwit vogeltje  ' 
Hangende aan een turqoise geverfd hart van edelsteen.
En met een stukje brasskleurige ketting.
Schattig hé !
Deze bellen zijn wel wat langer : bijna 7,5 cm!


' sneeuwwit vogeltje  '

' Ibiza ' 

De laatste liet ik al eens zien want ik schreef er een tut over.
Ik twijfel wel of ik het half geëmailleerde hangertje niet beter zou vervangen door een volledig wit. Misschien is dat toch schoner, nog even laten  bezinken...
Deze bellen zijn 6,5 cm lang.

' Ibiza '

De geëmailleerde onderdeeltjes zijn aan de randjes niet zo mooi afgewerkt. Ik weet niet zo goed hoe ik het mooier afgelijnd krijg. Ze op een stukje plakband kleven voor het emailleren helpt een beetje, maar niet genoeg om een mooie strakke lijn te krijgen. Een beetje bijvijlen gaat ook, maar ook dat kan maar beperkt omdat er anders stukjes afvliegen....
Wat vinden jullie : stoort dat of is dat juist charmant ? 
Of hebben jullie een suggestie om het op te lossen ? 

1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com