maandag 6 oktober 2014

Oorbellen: turkoois en rood





Ik was nogal enthousiast over mijn meest recente kralenaankoop. Ik probeer er niet te veel meer te kopen want ik heb er nu zoveel dat ik niet meer weet hoe ik ze moet opbergen ...  Maar in deze had ik zo'n goesting! 
Ze inspireerden me zo dat ik besloot een heel serie oorbellen te maken in deze kleuren... .
En als ik me er nog eens aan zou zetten, zou ik er met gemak nog een paar reeksen bij kunnen maken want met dit materiaal kan je blijven combineren, het is altijd schoon !


' kermis ' 

Deze grote kralen heb ik al vaak gebruikt in mijn bellen. En ik heb er gelukkig nog want ze zijn prachtig, ongeacht hoe ik ze verwerk.
Ze passen goed samen met rode druppelkralen en de kralenkapjes lijken er speciaal voor gemaakt.

' kermis '

' carrousel ' 

De grote metalen 'cirkels met cirkels' haalde ik van oude gedemonteerde oorbellen ( in de originele hingen er ook nog witte grote metalen vierkanten achter die ik ook wel eens zal verwerken in andere bellen ) .
Ik hing ze aan oorstekertjes met een turlooiskleurige bloem en liet die kleuren terugkomen in een hangertje van glaskraaltjes. 
Deze bellen vallen hard op als je ze draagt.
Ze zijn 6 cm lang.

' carrousel '

' parislala '

Oudkoperen sterretjes waaraan ik hangertjes hing van geverfde edelsteen. En koperen haakjes maken het af.
Ze meten 5,5 cm. 

' parislala '


' regina ' 

Handgemaakte lange koperen oorhangers die ik ooit eens ergens op etsy vond met kleine hangertjes ( op de foto zie je dat niet zo maar ze zijn echt klein ) van geverfde edelsteenkraaltjes en een gefaceteerd tjechisch glaskraaltje.
Totale lengte : 4 cm ( ik zei toch dat ze echt klein waren ? ). 

' regina '

' shangai' 

Die koperen hangers heb ik ook en een flink aantal in voorraad en daar ben ik blij om want ze zijn zoooooo mooi ! 
Ik gebruikte hier ook wat koperen kralenkapjes om halverwege wat rode edelsteenkraaltjes aan te hangen . Er zitten ook turloois geverfde edelsteenkralen bij, maar ook een paar van glas.
Ze zijn 7,5 cm lang.

' shangai'


' Taiwan ' 

Ik weet het ik weet het : de glascabochonnekes met tekeningetjes komen door het overaanbod uw oren uit ! Bij mij ook eigenlijk feitelijk. Maar ik heb er hier toch iets creatievers mee gedaan en zo kan ik er wel nog mee leven . Wat meer is : ik vind ze zelfs gewoon mooi !
Ik plakte ze op wat bombastische hangers en hing er geverfde edelsteenkralen aan et voila.
Totale lengte : 6,5 cm 

' Taiwan '

' orient express '

Wat blauwe rocailles aan koperen ringen en voor de rest weer de geverfde edelsteenkralen en koperen haken.
Meer moet dat niet zijn om schoon te zijn aan uw oren.

' orient express '

' trip trap ' 

Aan dit paar twijfel ik nog wat. Het leek me wel tof om de mooie vorm van deze kraaltjes telkens te herhalen. 
Maar de kralen zijn niet helemaal identiek : zowel de rode als de turkooise gebruikte ik in 2 maten.
Ze zijn net geen 5 cm lang.

' trip trap '

Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.



2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com