dinsdag 7 oktober 2014

In mijn tuin: zonnebloemen

Ik hou van bloemen en zonnebloemen zijn in die categorie 'schone dingen des levens ' 1 van mijn absolute favorieten.

In mijn tuin: zonnebloemen

Dus zaai ik er elk jaar een aantal, met wisselend succes...
1 van de problemen bij mijn zonnebloemzaaisels is dat ze al opgegeten worden vooraleer ze het stadium van de 2 kiemblaadjes overstijgen.
Door slakken.

In mijn tuin: zonnebloemen

Maar dit jaar was ik die toch wat te slim af : Ik zaaide mijn zonnebloemen eerst in potjes - buiten - en toen die een respectabele grootte bereikten, plantte ik ze over in volle grond of in de ondertussen lege aardappelkweekzakken.
Als ze groter zijn , vinden slakken ze ook nog wel lekker, maar blijkbaar niet genoeg om ze helemaal op te eten.

In mijn tuin: zonnebloemen

Nu staan ze in bloei, een stuk of 8 denk ik.
En al heb ik voor de rest de laatste tijd niet zo veel gefotografeerd in de tuin, de zonnebloemen zijn daarop de uitzondering en hebben veelvuldig voor mijn lens moeten poseren.

In mijn tuin: zonnebloemen

En weet ge wat ! :  als ze uitgebloeid zijn,  zijn ze ook nog schoon, dus dat fotograferen gaat nog wel effe door :).

In mijn tuin: zonnebloemen

PS : tip : wisten jullie dat vogels graag zaadjes van zonnebloemen eten ? 
Als je ze gewoon laat staan na de bloei, kunnen ze dienen als natuurlijke vogelvoer'staander' . De vogeltjes komen de zaadjes er zo uitpikken en ik kan op die  manier nog eens van deze bloemen genieten ... 
Het zijn niet voor niks 1 van mijn favoriete bloemen ;).

In mijn tuin: zonnebloemen
In mijn tuin: zonnebloemen
In mijn tuin: zonnebloemen
In mijn tuin: zonnebloemen
In mijn tuin: zonnebloemen
In mijn tuin: zonnebloemen
In mijn tuin: zonnebloemen

4 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com