woensdag 12 november 2014

Antwerpen: Désiré de Lille

Als ik met mijn mama in het centrum van Antwerpen afspreek - dat doen we wel eens namelijk - dan is de kans erg groot dat we in dit etablissement belanden...

Antwerpen: Désiré de Lille
Het ligt vlak aan de Groenplaats , in de autovrije winkelstraten ' de wilde zee '  ...
En ze zijn vooral erg populair omwille van de heerlijke pannenkoeken, wafels en ijscoupes... .

Antwerpen: Désiré de Lille

Er zitten vaak - zoals hier op de foto - opgedirkte oude dametjes te genieten van wat lekkers.
Ik hoop dat ik dat ook kan doen als ik zo oud ben, dat lijkt me zeer plezant ...
Er kan veel volk binnen in Désiré de Lille.
En dat gebeurt meestal ook : het is niet rustig relaxt wat zitten want het is er altijd stikkedruk.


Antwerpen: Désiré de Lille

Mijn absolute favoriet daar is een ' Normandische pannenkoek '.
Dat is een pannenkoek met appelschijfjes, een scheut Calvados, een laagje krokant gecarameliseerde suiker ( njammie!!!!!!!! ) en een bolleke vanille-ijs.
Ik heb dat ook al op andere plaatsen gegeten maar dat is nooit zo lekker als hier . 

Antwerpen: Désiré de Lille

Wil je er ook eens naar toe ? 
Ze hebben altijd een kraam staan op de Sinksenfoor maar de kans is groot dat ze ook andere kermissen bezoeken ( ik ben niet zo thuis in het wereldje van de kermissen dus ben ik daar ook niet zeker van ).
Maar hun uitvalsbasis is dus hier : 
schrijnwerkersstraat 14
2000 Antwerpen


1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com