dinsdag 9 december 2014

Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Een parelsnoer, da's zoiets als een ' little black dress '. Iets dat alle vrouwen naar het schijnt in huis moeten hebben voor als ge eens onvoorzien op een feestelijke gelegenheid moet verschijnen. 
Nu zijn bij mij in de omgeving de feestelijke gelegenheden die zo'n outfit vragen zeer beperkt in aantal - ik heb dan ook geen little black dress - maar een parelketting heb ik altijd willen hebben... .
Ik heb zo de fantasie dat ik daarmee ineens getransformeerd zou worden in een heel elegante dame ....Een ' Coco Chanel '-dame of zo... 
Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Toen Katia me vroeg om haar trouwketting in te korten heb ik dan ook maar heel even geaarzeld : dat was dé gelegenheid om mezelf te leren parelkettingen knopen bedacht ik me.
Ik schafte het nodige materiaal aan, deed wat opzoekingswerk en maakte me een superlange parelketting met nepparels.
En zo kreeg ik de techniek onder de knie...

Gemaakt: geknoopte parelkettingen


Maar eigenlijk had ik dat allemaal al verteld : ik schreef er zelfs een tut over voor als je zelf eens een parelketting wil knopen. Hier kan je hem terugvinden... .

Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Dat oefenen van die parelknooptechniek was in eerste instantie bedoeld om de ketting van Katia te herknopen , maar dan korter.
En met wat ambetante onderbrekingen ( zoals een naald die breekt op de moment dat je de ketting afwerkt en je er geen andere bij de hand hebt .... )  is dat eindelijk gelukt .

Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Ik vind het een bijzonder mooie parelketting trouwens, met grillige wilde parels. Héél schoon ! Ik hoop dat ze hem nu vaak gaat dragen want zo'n mooie parels verdienen dat ;) .

Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Van die échte mooie parels zijn redelijk duur.
Maar je kan er ook wel goedkopere kopen, in allerlei kleuren.
Ik had een snoer grijze in huis, en goudgele en groene.
Da's geverfd... .
En ik besloot daar kettingen voor mezelf van te maken... .

Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik ze wel zo mooi vind... Deze grijze is helemaal klaar maar heb ik eigenlijk net iets te lang gemaakt en maak ik wellicht opnieuw.

Gemaakt: geknoopte parelkettingen

Ik maakte er ook nog 1 in 3 kleuren maar die kreeg nog geen slotje.
Ik twijfel ook nog of ik dat wel ga doen.
Ik kan niet zo goed beoordelen of ik ze mooi vind of niet.
Volgens mij komt dat omdat ik eigenlijk heel diep in mijn binnenste vooral een mooie klassieke witte parelketting wil.
Denkt ge ni ? 
Ik zal eens beginnen sparen ...

2 opmerkingen:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com