donderdag 2 april 2015

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

Zo zag het er uit ...
Schoon hé ! 
Nu ziet het er zo uit : 

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

En dat vind ik ook mooi eerlijk gezegd  :).

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

Ik maakte het truitje  in november 2005 maar heb het niet zo vaak gedragen omdat de mouwen eigenlijk net te kort waren naar mijn smaak.
En nu droeg ik het helemaal niet meer omdat het ook ter hoogte van mijn buik een kort model is.
In 2005 droeg iedereen korte truitjes maar tegenwoordig niet meer. En onder invloed van de huidige modetrends vind ik het nu een beetje raar staan, zo'n kort truitje. Modetrends kunnen dat zo hebben hé, dat je iets lelijks ineens mooi vind of omgekeerd ...


Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

Ik haalde het patroon uit de Sandra - nummer 2 - van 2004.
Voor diegenen die het ook willen maken : het is modelleke 15.


Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

En ik maakte het in Katia jet color 3 ( beige ). 
Ik droeg toen vaak kaki broeken met veel zakken en dat paste er erg mooi bij.

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

Het truitje lag nu al een aantal jaren plaats in te nemen in mijn kast dus vond ik het een beter idee om het terug uit te halen en er iets nieuws mee te maken. 
Maar ik wilde er wel wat foto's van, gewoon omdat ik er zo van genoten heb om het te maken en het eigenlijk wel een mooi truitje vind ;).

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

Het uithalen zelf bleek een perfecte activiteit om te doen in de zetel op een regenachtige druilerige grijze zondagnamiddag.
Mét thee, een koekje ( of 5 , ahum ) en zowaar zelfs de koers op de achtergrond op de radio  ( nu weet ik dat Gent-Wevelgem dit jaar bijzonder heroïsch was door de harde wind en de regen. Ben wel al vergeten wie gewonnen heeft, al weet ik nog wel dat het geen Belg was. Ook geen Hollander dacht ik . ).

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

Soit...
Wat zal ik daar nu eens mee maken als ik terug mag breien en  haken van meneer doktoor  ? 

Gebreid en afgebroken: kabeltruitje

6 opmerkingen:

  1. Zo, dat is een grote bol geworden.
    Het was een mooi truitje, waar je veel tijd en aandacht in had gestoken. Laat het nu maar een mooie tweede leven gaan krijgen.
    Prachtige foto's ook weer. Ik moet toch eens bij jou op les komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo ben je toch nog bezig met garen ;-)
    Het was een mooi truitje, zeker! Maar als je het niet draagt, is dit toch een goede oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huh wow wat een geweldig idee! Dan krijgt het weer een ' tweede leven' , superleuk! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bol wol. Ben benieuwd wat je er van gaat maken zodra je weer mag freubelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat ongelooflijk mooi, dat truitje. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat zonde, is mijn eerste gedachte, maar ik snap wel wat je bedoelt, en als je het niet meer draagt, is het ook zonde. Ben benieuwd wat het gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com