woensdag 10 juni 2015

Bericht aan de fabrikanten van kledij

Bericht aan de fabrikanten van kledij

Ik ben de laatste dagen héél slecht gezind.
Maar omdat ik hier niet open en bloot kan vertellen waarom, zal ik maar eens een andere ergernis aankaarten...
In het kader van : ' het leven van bloggers is niet altijd rozengeur en maneschijn ' ( naar't schijnt zijn er mensen die dat denken namelijk, al ben ik die zelf nog niet tegengekomen ;) ).
Soit, naar de ergernis : de fantastische aankoop op een rommelmarkt onlangs van 4 nieuwe bloezen, noopten me noodgedwongen tot het prutsen met een tornmesje...
Onderstaande ondingen moesten er uit ...


Bericht aan de fabrikanten van kledij


Nu heb ik op zich niks tegen "etikkettekes" en lusjes om je kleren op te hangen. Tenminste : als ze aan de binnenkant zitten...
Maar om de 1 of andere reden zijn die vaak ofwel gemaakt van krabbende jeukende huidirriterend materiaal, ofwel zijn ze met krabbend jeukend irriterend garen vast gestikt... .
Beste fabrikanten : Waarom ?????
Bij deze kledingstukken was het euvel gelukkig opgelost door het verwijderen van die etiketjes, maar soms wordt dat materiaal ook verwerkt in het kledingstuk op zich waardoor het voor eeuwig en altijd in mijn kleerkast ligt weg te kwijnen ...
Zonde toch, niet ? 
Ik herinner me dat ik ooit eens 1 keer een paar écht dure kanten BH's kocht die ik vervolgens nooit heb aangehad omdat ik gek werd van de jeuk en irritatie van de kanten onderdelen... Sindsdien koop ik dat uiteraard niet meer...

Deze kledingstukken zijn nu - zonder etiket - gelukkig wel draagbaar en ze zitten nog goed ook. Ik vraag me wel af of ze daardoor in hun zeer goede staat op de rommelmarkt belandden . Misschien heeft niet iedereen evenveel zin om die etiketten er uit te halen ... ? 

Bij deze een boodschap aan de fabrikanten die dit soort van materiaal gebruiken ( voor in het hele onwaarschijnlijke geval dat ze mijn blog lezen, ge weet maar nooit hé ;) ) : Hou daar mee op : het is voor jullie eigen bestwil want het weerhoudt mensen om nog eens zoiets te kopen. En dat betekent minder winst voor jullie ... Sterk argument , niet ? 

Hebben jullie daar ook wel eens last van trouwens ? Of heb ik gewoon een overgevoelige huid ? 


13 opmerkingen:

  1. Nu moest ik dus echt hartelijk lachen. Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met die ergernis. Het eerst wat ik doe na aankoop van een kledingstuk (ook van ondergoed), is de etiketten en lintjes eruit halen!
    De lintjes bewaar ik wel, zijn altijd nog te gebruiken in frutselwerkjes.
    Mooie dag en groeten uit Z-Limburg.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom ook altijd in de verleiding om die bij te houden maar ik heb ondertussen zoveel in huis van vanalles om creatief mee te zijn dat ik blij ben dat ik aan die verleiding kan weerstaan ;)

      Verwijderen
  2. Ikzelf heb er (meestal) geen last van, maar ik ken het probleem. Mijn zoontje kan er ook absoluut niet tegen. Goed dat je dit probleem eens aankaart, want ik denk dat er veel mensen last van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. raar hé, dat de éne daar last van heeft en de andere niet

      Verwijderen
  3. Ik hoop echt dat ze hier meelezen, al die labelaars! En vooral ook de fabrikanten van lingerie, want ja, ik heb ook ooit eens een paar héél mooie kanten BH's gekocht...nooit gedragen wegens zot worden van de jeuk. Moet dat nu echt allemaal met nylondraad gestikt worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hier heb ik ook wel last van! Zeker die etiketten van de H&M die haal ik er altijd uit omdat het gewoon een boekwerk is. Echt zo irritant!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is duidelijk: je bent niet de enige. Bij mij gaan de etiketten standaard eruit. Ik wil niet eens proberen of ze misschien kriebelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je eerste zin maakte me al aan het grinniken, dat het je toch gelukt is om een ergernis te vinden om je hart te luchten :-)).
    Je hebt wel helemaal gelijk trouwens. Soms is het niet eens 1 label, maar zitten er pakweg 6 in de naad meegenaaid. Die kun je dus alleen helemaal verwijderen als je de naad zelf los tornt en weer vastnaait. GGRRRRRRRR ... Of de snelle methode en alles afknippen, maar dan hou je een dikker bobbel stuk!
    En wat te denken van die labels aan de bovenrand van de achterkant van een leuk shirtje: altijd naar buiten kiepend!!
    Er valt nog heel wat winst te halen hier :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahahaha, zo herkenbaar. Hetzelfde met zwarte blousjes, die net niet doorschijnen, waar dan een joekel van een wit label (wasvoorschriften) inplakt, dat je er niet zonder scheuren uitkrijgt. Idioot gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze altijd zo prikken in je lijf en de labels worden alsmaar groter.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, hoor! Hier nog één die daar last van heeft. Hema drukt tegenwoordig e.e.a. aan info aan de binnenkant van T-shirts, veel fijner! Maar niet bij andere kledingstukken. Zal misschien niet altijd kunnen? Hopelijk leest er een kledingfabrikant mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja! Karel moet alles er voor mij uithalen (nadat ik al eens een paar keer ergens een gat in maakte)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ha ! da's een goeie truuk ! Ga ik hier ook eens proberen ! ( al vrees ik dat de kans groot is dat er dan meer dan alleen de etiketten uit gehaald zijn ;) )

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com