woensdag 22 juli 2015

Meeuwen

Meeuwen

En toen besloot 1 van de buren om zijn groenafvalzak wat vroeger dan gewoonlijk buiten te zetten.
Tot groot jolijt van een deel van onze gevederde vrienden, die gevederde vrienden die ik anders eigenlijk zelden of nooit zie hier in de straat.

Meeuwen

Ik zie hier wel wat vogels.
Sinds ik een schoon zelfgedecoreerd vogelvoederhuisje heb opgehangen in mijn voortuin kan ik vanuit mijn luie zetel genieten van het gekwetter van koolmeesjes, de laatste weken ook het getater van musjes, het gewaggel van een koppel duiven en occasioneel van het bezoek van een merel of een roodborstje.
Soms word ik zelfs opgeschrikt door gesnater van paringsrituelen van eenden in mijn klein stadstuintje ( ik heb  altijd zo'n medelijden met die vrouwtjes : die worden erg hardnekkig en soms ook hardhandig achtervolgd door een bende bronstige mannen. Ik moet me altijd inhouden om me niet te gaan moeien.).

Meeuwen

En nu was er dus die vuilzak.
Mét boterhammen, zag ik later.
Da's natuurlijk onweerstaanbaar.

Meeuwen
Ja, die foto staat verkeerd. Maar ik deed dat expres, ik vind dat een grappig zicht ;)

Dus mocht ik een hele dag vanuit mijn luie zetel genieten van het me erg ingewikkeld lijkende sociale leven van de Deurnense meeuwen.... .

Meeuwen

Ik kon er zonder 1 stap voor te moeten verzetten en zonder zelfs mijn schandelijk vuile ruiten ervoor te moeten kuisen foto's van maken vanuit mijn zetel ! 
Den deze had dat precies niet graag ...

Meeuwen

En den deze viel van't verschieten van zijn zitplaats ... .

Meeuwen

Ik kon goed zien dat er meeuwen zijn in verschillende maten en kleuren.
Deze was héél erg groot...


Meeuwen

En dit maar een klein opdondertje ... .

Meeuwen

Ze voerden een hele strijd over wie er nu mocht gaan zitten poseren op die lantaarnpaal voor mij ...
Al hadden ze daar niet zo'n spel van moeten maken : ik maak toch altijd heel erg veel foto's dus iedereen kwam aan de beurt ;).


Meeuwen


8 opmerkingen:

  1. Geweldig! Grappig ook! Net mensen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterende foto's met mooi commentaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig uw commentaar bij de foto's.

    Ik hoor zo de meeuwenconversatie al: "Jos, Jos! Komt zien, jong. D'er zit een madam foto's van ons te maken" - "Allez Marcel, mag da zomaar? Kan ze daar geen GAS-boete veur krijgen"

    "Jos, doe na niet onnozel he....... Den enigste die hier een GAS-boete kan krijgen zijde gij. Gij zijt bokjes op 't straat aan het eten he, Absjaar."

    "Allez Marcel, na verschiettekik zunne! Lap en dat staat ook op hare Kodak!" "Schoon zunne Marcel"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk geschreven stukje met illustraties!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com