vrijdag 27 november 2015

DIY eenvoudige ketting met vierkanten/simple necklace with squares

DIY eenvoudige ketting met vierkanten/simple necklace with squares

Ik heb een plan waar ik metalen ringen voor nodig heb en vermits ik die niet in huis had moést ik gewoon wel een bestelling plaatsen via Etsy. Echt waar !
En toen zaten al die ringen in mijn brievenbus en er zat nog een extraatje bij van de winkeleigenaar :  metalen vierkanten in verschillend formaat.
Ik wist onmiddellijk dat ik er deze ketting mee zou maken. Soms is inspiratie er heel snel...

I had a plan and I needed metal rings for it. Because I don't had them in my bead stash , I really had to place an order at etsy.
And then those rings were in my mail box and with the rings came an extra gift from the shop owner : some metal squares in different sizes.
I immediately  knew that I was going to make this necklace with them. Sometimes inspiration pops up very quickly...
DIY eenvoudige ketting met vierkanten/simple necklace with squares

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 
materiaal :
- 5 metalen vierkanten in verschillend formaat.
- Een stuk schakelketting in bijpassende tint. De schakels moeten wel groot genoeg zijn om er een ringetje doorheen te krijgen.
- 7 open ringetjes
- een slotje
gereedschap :
- 2 platbektangen


Material : 
- 5 metal squares in different sizes.
- A piece of chain in a matching color. Make sure the links are big enough to get a jump ring through them.
 - 7 jump rings
- a clasp
tools :
- 2 flat nose pliers

DIY eenvoudige ketting met vierkanten/simple necklace with squares

ZO MAAK JE HET/DIY

Verbind de vierkanten met mekaar met de ringetjes.
Connect the squares with the jump rings.


Maak ze aan mekaar van groot naar klein.
Connect them from big to small.



Aan de grootste maak je vervolgens met een ringetje de ketting vast.

Add the chain to the biggest square with a jump ring.


Beslis hoe lang je je ketting wil. Ik ben gegaan voor een redelijk korte, maar zoals je ziet kan het ook mooi zijn om deze vierkantjes te verwerken in een superlange ketting.

Decide how long your necklace needs to be. I made a short one, but as you can see it also looks great when you make a long one.

DIY eenvoudige ketting met vierkanten/simple necklace with squares

Knip de ketting af op de lengte die je gekozen hebt ( je kan dat ook doen door gewoon een schakeltje te openen met de platbektangen ) en maak ze ook met een ringetje vast aan het kleinste vierkant. 

Cut the chain at the length of your choice ( or open a link with both flat nose pliers instead of cutting it ) and attach the chain also onto the smallest square with a jump ring. 



Open de ketting juist in het midden door een schakeltje te openen of door te knippen en bevestig het slotje aan 1 van beide uiteinden.

Divide the chain right in the middle by opening a link with the flat nose pliers and attach the claps onto one end of the chain.


Maak het laatste ringetje vast aan het uiteinde van het ander stuk ketting.

Attach the 7th jump ring onto the other end of the chain.


En klaar !
Finished ! 
DIY eenvoudige ketting met vierkanten/simple necklace with squares


Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Je toont echt dat juwelen maken eenvoudig kan zijn, met schitterende resultaten. Helemaal fan van deze ketting :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een mooie ketting is dit. Bedankt voor het delen van je DIY. Heel inspirerend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi...en origineel in al zijn eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I really love that the metal squares are different sizes. It makes the necklace more interesting.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com