vrijdag 20 november 2015

DIY stokjesbellen met hanger / earrings with stick and pendant

DIY stokjesbellen met hanger / earrings with stick and pendant

Ik kreeg een potje met vooral bruine kralen kado en werd onmiddellijk verliefd op deze warme vintage staafkraaltjes van glas. Ze inspireerden me tot nog toe tot het maken van 2 paar oorbellen. Het eerste paar legde ik enkele weken geleden al eens uit en waren zowat de simpelste oorbellen die ik ooit maakte.
Vandaag toon ik een variatie op hetzelfde , deze keer met hanger. Deze bellen draag ik erg graag trouwens. 

DIY stokjesbellen met hanger / earrings with stick and pendant

I received a jar filled with mostly brown beads and immediately fell in love with these warm brown vintage glass sticks. So far they inspired me to make 2 pair of earrings. I showed you the first pair a few weeks ago, probably the easiest earrings I ever made.
Today a variation : I added a bead pendant. 
BTW : I really like wearing these earrings ! 

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES
materiaal :
- 2 glazen staafjeskralen .Mijne waren 4 cm lang.
- een stuk metaaldraad
- 2 bijpassende glazen kralen. Je zal zien dat in mijn eindresultaat andere kralen gebruikt zijn dan hier in het materiaaloverzicht te zien is. Dat komt omdat 1 van deze 2 kralen geen doorlopend gaatje bleek te hebben en vermits ik maar 2 zulke kralen in huis had zat er niks anders op dan er 2 andere uit te kiezen. Tja, dat gebeurt soms hé. En eigenlijk vind ik het uiteindelijke resultaat nog beter dan wat ik oorspronkelijk van plan was.
- 2 nietstiften
- 2 oorhaakjes
gereedschap :  
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- 1 kniptang

edito: oeps: foto is verdwenen! Sorry, picture disappeared...


Material : 
- 2 big glass stick beads. Mine were 4 cm.
-  a piece of metal wire
- 2 matching beads. As you can see my final result has other beads than the ones I show on the picture with the list of material. That's because while making them I discovered that one of the beads didn't have a hole and because I only had two of them I had to search another pair of beads to finish these earrings. But I don't mind : I think the result is much nicer with the second pair of beads.
tools : 
- flat nose pliers
- round nose pliers
- cutting pliers

DIY stokjesbellen met hanger / earrings with stick and pendant

ZO MAAK JE HET/DIY : 

We starten met een stukje metaaldraad. Je kan best een stuk metaaldraad gebruiken en geen niet- of kettelstiften want de kans dat je er vindt die groot genoeg zijn voor 2 oogjes en een kraal van 4 cm is klein. 
Maak een oogje aan het uiteinde van de metaaldraad.

We start with the piece of metal wire. You can't use a head- or eye pin because they need to be long enough for 2 loops and a bead of 4 cm and that's to much for most head- and eye pins.
Make a loop at the end of the piece of wire.


Rijg de staafjeskraal aan.
Thread the stick bead.


Maak een oogje aan de andere kant van de metaaldraad, het oogje moet diagonaal op het andere oogje staan.

Make a loop at the other end of the piece of metal in opposite direction as the first loop.



Bevestig een oorhaakje.
Attach ear wire. 


Rijg een ronde kraal aan de nietstift en maak er een oogje aan.

Thread the round bead onto the head pin and make a loop.


Bevestig de kralenhanger aan het vrije oogje van de staafjeskraal.
Attach the bead pendant onto the free loop of the tube bead.


Bel 1 is klaar.
Earring nr 1 is finished.

DIY stokjesbellen met hanger / earrings with stick and pendant

Maak een tweede.
Make another one... .

DIY stokjesbellen met hanger / earrings with stick and pendant

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com