vrijdag 4 december 2015

DIY kralenkapbellen/bead cap earrings

DIY kralenkapbellen/bead cap earrings

Deze week vertaal ik nog eens een oudje naar het Engels. Want ook deze tutorial wordt net zoals deze om voor mij onbekende redenen ineens volop gelezen. Ik vermoed dat de url ergens gedeeld wordt maar ik vind niet terug waar... Omdat de kans groot is dat de lezers niet Nederlandstalig zijn, bij deze de vertaling naar het Engels ;). 

This week I again translate an old DIY into English. I noticed that this week's tutorial is been red a lot lately. I guess someone is sharing the URL ( but I don't know who's sharing it  or where it is shared ). And maybe those readers don't understand Dutch so therefor this translation ;) .... 

wat heb je nodig ? / supplies
materiaal : 
- 2 kralenkapjes. Maar belangrijk : het moeten kralenkapjes zijn met gaatjes aan de rand ! Je kan dit niet met alle kralenkapjes doen ! En die gaatjes moeten bovendien groot genoeg zijn om er een nietstift door te krijgen en dicht genoeg bij de rand om er een oogje rond te krijgen.
- in mijn ontwerp : 16 kralen voor aan de kralenkapjes, en nog 4 extra : 2 extra voor boven op het kapje en 2 extra voor in het kralenkapje.
Ik gebruikte allemaal dezelfde kralen maar je moet dat laten afhangen van je ontwerp.
Als je aan de rand van het kapje kralen hangt die wat groter zijn en die dus niet in het kapje passen of niet mooi staan bovenop het kapje, moet je er daar andere voor kiezen.
Aan deze kapjes zitten 8 gaatjes, maar het kan zijn dat dat bij de jouwe anders is : tel dat dus eerst na en zorg dat je genoeg kralen hebt!
Let er op dat de kralen niet te groot zijn : ze moeten naast mekaar kunnen hangen aan dat kapje en als ze te groot zijn gaat dat niet.
- 18 nietstiften : voor elk hangertje 1 en dan nog per bel 1 extra om af te werken. Heb je meer gaatjes en dus meer hangertjes aan je kapje : dan heb je meer nietstiften nodig.
- 2 oorbelhaakjes in bijpassend materiaal.

material : 
- 2 bead caps with holes. The holes must be big enough to get a head pin through them and close to the edge of the bead cap.
- for my design (it depends on the bead caps you use) 20 small round beads. I used 20 similar ones but please use your own imagination and creativity while picking the beads you want to use.
Make sure the beads have the right size : when they are to big, you can't hang them beside each other....
- 18 head pins
- ear wire

DIY kralenkapbellen/bead cap earrings


gereedschap
- 2 platbektangen
- 1 rondbektang
- 1 kniptang

tools :
- 2 flat nose pliers
- 1 round nose pliers
- 1 cutting pliers

DIY kralenkapbellen/bead cap earrings

Zo maak je het / DIY:
Kettel per bel 8 keer een kraaltje aan een nietstift. Hoe je dat doet, kan je hier zien 

Thread a bead onto a head pin and make a loop. Here you can see how to do that. Make 8 bead pendants...







Hang per gaatje  1 hangertje aan je kralenkapje.
Open en sluit de oogjes zoals ik hier beschreef.
Soms is dat wat een gepruts, maar de volhouder wint !

Attach each bead pendant onto a hole of the bead cap. ( and be patient, it is difficult sometimes ;) ) 
Rijg 1 kraaltje aan een nietstift.

Thread a bead onto a head pin.
En steek dat vervolgens door de bovenopening van je kralenkapje.
Het kraaltje zit er nu in en zie je normaal niet zitten en de nietstift steekt er bovenaan uit.

Thread the bead cap with bead pendants onto the same head pin.
Rijg nu ook bovenaan het kralenkapje een kraal op de nietstift.

Thread another bead onto the head pin. Now you have a head pin with 1 bead + 1 bead cap with bead pendants + 1 bead.
En maak er dan een oogje aan.
Ik heb er een gesloten oogje van gemaakt zoals ik hier beschreef, maar dan hoeft niet.

Make a closed loop as described here .
Hang nu nog een oorhaakje aan de hanger en je eerste bel is klaar !

Attach ear wire and the first one is done! 

DIY kralenkapbellen/bead cap earrings

Ik gebruikte nu langwerpige smalle kralenkapjes, maar je kan er ook andere gebruiken. Hieronder wat voorbeelden ...

For this tutorial I used long small bead caps but it is also possible with other ones. I also made these ones : 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


DIY kralenkapbellen/bead cap earrings
DIY kralenkapbellen/bead cap earrings
DIY kralenkapbellen/bead cap earrings
DIY kralenkapbellen/bead cap earrings
DIY kralenkapbellen/bead cap earrings
DIY kralenkapbellen/bead cap earrings

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 

Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com