donderdag 14 januari 2016

ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

edito : mon depot is helaas niet meer gehuisvest op dit adres...


ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

Naar Marokko gaan, betekende ook een reispas aanvragen.
En in Deurne - waar ik woon - moet je daarvoor in het districtshuis zijn.
Dat ligt vlakbij het Rivieren- en Sterckshof.
En in dat Sterckshof , daar vindt ge een lekkere koffiebar : Bar Stark...
ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

Uiteraard kon ik het niet laten om daar binnen te springen nadat ik mijn reispas in ontvangst had genomen en ik dronk er een heerlijk kopje koffie.
En toen ging ik effe mijn neus poederen ( wat heeft het lang geduurd eer ik doorhad wat dat echt betekende : ik dacht zeer lang dat echt elegante dames vroeger voortdurend poeder op hun gezicht gingen aanbrengen. Ge moogt me daar voor uitlachen : ik hoor het toch niet :) ) ...


ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

Stond daar in de gang een bord met een pijl naar een mooie oude deur (dat hoort bij kastelen natuurlijk, het sterckshof is namelijk een kasteel. Voor als ge heel veel geld hebt en graag een kasteel wilt : het staat te koop ...  ) .
En achter die deur vond ik een klein paradijsje. Ik zag er namelijk dit  :

ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

In het sterckshof is niet alleen een koffiebar gevestigd, maar je kan er ook stofjes kopen van mon depot. Mon depot is bij vele naaisters gekend als een webwinkel waar je mooie stofjes kunt kopen.
Ik ben niet zeker of het een échte winkel is, ik denk dat het eerder een atelier en letterlijk een ' depot  ' is waar je ook stoffen kan kopen . En de vriendelijke dame die me ten woord stond vertelde me dat er ook workshops worden gegeven .

ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

Ge kunt natuurlijk wel voorspellen wat er gebeurde zekers ? Ik heb nochtans al een uitgebreide stoffencollectie en heb eerlijk gezegd weer al een tijdje geleden niks meer gemaakt met stof.
Maar ja hoor, toch konden deze 2 stofjes me zo bekoren dat ik er wat van kocht.
Ik heb er zelfs al een min of meer duidelijke bestemming voor.
Maar dat heb ik bij vele stoffen die ik aankoop en dat blijkt geen garantie dat het eindproduct er ook echt komt weet ik uit ondervinding. Herkenbaar voor iemand ?

ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

Het zijn beide rekkende stoffen en het effen exemplaar is licht kakikleurig.
En ik denk ( hoop ) dat de kans iets groter is dan gewoonlijk dat deze echt omgetoverd zullen worden tot een draagbaar kledingstuk. Oa omdat ze mooi zijn natuurlijk. Maar ook omdat deze stoffen voor mijn doen iets duurder waren dan wat ik er gewoonlijk aan uitgeef. Ik ben daar wat extreem gierig zuinig in omdat mijn naaikunsten niet zo goed zijn en ik geen geld wil uitgeven aan stof waarmee ik vervolgens mislukte gedrochten maak die voor eeuwig onderaan in de kast verdwijnen ( of toch op zijn minst tot ik nog eens een opruim-en-er-moet-hier-dringend-wat-weggedaan-worden-bui heb.)

ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

Soit,
Ik wilde eigenlijk gewoon vertellen dat het plezant is om even je neus te gaan poederen als ge een taske koffie gaat drinken en terug de koffiebar binnen te komen met wat mooi gerief.
Mijn portemonnee is daar minder blij mee maar die gaat wel van gedachten veranderen als hij ziet wat ik er van gemaakt heb binnenkort hopelijk zeker en vast eens .... :)


ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

En als ge ook eens graag op die manier aan stofjes wilt geraken en graag lekkere koffie drinkt in een hippe omgeving met zicht op groen,
of je wil een workshop volgen mbt naaien,
dan weet ge nu waar ge moet zijn :
Bar Stark/Mon depot
Hooftvunterlei 160 - Deurne

ik ging eens mijn neus poederen in de koffiebar ....

Voor alle duidelijkheid : ik kan me zo voorstellen dat er lezers zijn die denken dat dit een reclamebijdrage is, maar daar doe ik niet aan. Ik heb een reclamevrije blog, ben niet gevraagd om dit stuk te schrijven en heb mijn stoffen gewoon betaald. Ik vond het gewoon plezant om daar zo onverwacht binnen te vallen en wilde dit vertellen ;)


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal!! Ik heb er echt van genoten. Vooral die ene zin, waarin je vertelt over hoe een bedoeling van een stof toch niet doorgaat!!! Hahaha, zo gaat dat met bolletjes wol, lapjes stof en andere dingen hier ook!! Ik zie precies voor me wat en hoe het gaat worden; alleen het verwezenlijken daarvan .... Tja, je kent het ;)).
    Wel hele leuke stofjes overigens, ik ga eens kijken op hun website!!!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik cind het nog knap dat je er maar twee gekocht hebt!!!!!! En die eerste foto met die stoel en die koffie op dat leuke tafeltje. Het is dat ik te ver weg woon anders zou ik zo even naar Deurne komen om koffie te drinken. Geniet van je stofjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar die reispas je al niet brengt, mooie foto's en mooie stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com