maandag 16 mei 2016

Parijs: Musée de l'Armée

Parijs: Musée de l'Armée

Harnassen, sabels, kanonnen, ridders .... . Het kind in mijn lief kwam terug boven toen hij in de reisgids de beschrijving van het Musée de l'Armée las.
Dus wijle daar naartoe... 

Parijs: Musée de l'Armée

Dit museum is een onderdeel van het gigantische hotel des invalides.

Parijs: Musée de l'Armée

Met indrukwekkende dakramen ....

Parijs: Musée de l'Armée

En het moet gezegd: zwaarden, sabels, geweren, kanonnen, .... We hebben er zeer veel gezien!

Parijs: Musée de l'Armée

Maar ook muziekinstrumenten ...


Parijs: Musée de l'Armée


Veel tinnen soldaatjes....

Parijs: Musée de l'Armée
Parijs: Musée de l'Armée

Héél héél veel tinnen soldaatjes....


Parijs: Musée de l'Armée

Kostuums....

Parijs: Musée de l'Armée
 
Harnassen...
 Parijs: Musée de l'Armée
 
Pluimen ...

Parijs: Musée de l'Armée

Een opgezet paard van Napoleon, zijn sterfbed, wat meubilair, en een hele hoop schilderijen waar hij in figureert...

Parijs: Musée de l'Armée

In onderstaand schilderij doet hij me heel erg hard aan iemand denken .... Zien jullie het ook?
 Parijs: Musée de l'Armée

'C'est fini' heet het werk hieronder....

Parijs: Musée de l'Armée
Parijs: Musée de l'Armée

Dit vind ik bijzonder mooi ...


Parijs: Musée de l'Armée
Parijs: Musée de l'Armée

En dit vind ik een heel grappig portret...

Parijs: Musée de l'Armée

Louis den XVIIIde....

Parijs: Musée de l'Armée

Zeer occasioneel was er een vrouw te zien...Dit was Mrs Bru die een kantine openhield en de gewonden verzorgde van het 7de regiment van het 1 of ander leger. ( dat stond toch op het kaartje dat er naast hing :) ).

Parijs: Musée de l'Armée

Ik vond het een tof museum maar die dag was ik eigenlijk fysiek heel moe en had zeer voeten. 
Ik wilde vooral zitten ... .

Parijs: Musée de l'Armée

En we wilden ook nog naar de tombe van Napoleon die naast het museum ligt.

Parijs: Musée de l'Armée

Dus hebben we ondanks het feit dat we er toch echt wel een flinke tijd in ronddwaalden  een groot deel van het museum aan ons laten voorbij gaan.

Parijs: Musée de l'Armée

Volgens mij kan je daar namelijk met gemak een hele dag rondhangen ...

Parijs: Musée de l'Armée

En we moesten er aan de ingang niet aanschuiven, wat voor Parijs ook een pluspunt is...

Parijs: Musée de l'Armée

Ik zou er uit mezelf wellicht niet naartoe zijn gegaan, ik verwachtte alleen maar wapens te zien en ook al lagen er daar wel heel erg veel, er zijn genoeg andere dingen uitgestald om het boeiend te houden.
'K ben content da'k het gezien heb! 
En het klein jongetje in mijn lief ook ;).

Parijs: Musée de l'Armée

Wil je er ook eens naartoe? Dit is het adres : 
                          Rue de Grenelle 129
                          75007 Parijs
                          website

Parijs: Musée de l'Armée

Meer musea hier ...
Meer Parijs op deze pagina...
Meer kunst via deze tag ....

4 opmerkingen:

  1. Mooi zeg! Als ik in Parijs ben, loop ik er vaak langs maar ben nooit naar binnen geweest. Staat op mijn lijstje voor de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, dat museum. Vooral omdat er zoveel anders te zien is dan alleen wapens. Ik vind die mantel prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor je mooie verslag en prachtige foto`s! Dit lijkt mij zeer zeker de moeite waard om het zelf eens te gaan bezoeken.

    Groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com