dinsdag 14 februari 2017

Parijs: adresjes voor kralen, boeken en stofjes

la compagnie des perles paris

Ik heb een klein beetje gewinkeld tijdens mijn afgelopen bezoek in Parijs. Zo kocht ik wat-parfum-want-dat-hoort-bij-Parijs, en 5 lippenstiften (ken je dat? : Je hebt zin in een nieuwe parfum/lippenstift/soepkom/tekenboekje/jeans ... en ook al heb je er al één gekocht, je blijf ze zoeken en vinden. Dat had ik dus afgelopen bezoek aan Parijs met lippenstift. Maar erg is dat niet: ik gebruik dat zowat elke dag en mijn lippenstiftkoopbui is nu weer over en nu moet ik er heel lang geen nieuwe meer kopen :) ).
Ik hing ook effe rond in de Puces de St Ouen

la compagnie des perles paris

Maar ik ging ook - eindelijk - op jacht naar kralenwinkels. 'Eindelijk', want ik was dat tijdens mijn vorige bezoekjes ook al van plan maar kwam er toen nooit toe.

la compagnie des perles paris

Er zullen er wellicht nog wel zijn in Parijs, maar ik vond deze 3  kralenwinkels. Midden in Le Marais, vlak naast mekaar. Ik kocht in elke winkel een kleinigheidje want mijn kralenvoorraad is al echt erg groot. 'Winkels vinden'/vond ik belangrijker dan 'kralen kopen' :).

la compagnie des perles paris

De eerste - (edito: helaas permanent gesloten) La compagnie des Perles - was de mooiste. De winkel wordt bestierd door 2 sympathieke heren waarmee ik een gezellig babbeltje deed en ik kocht er wat kralenkapjes en schattige badeendhangertjes.

la compagnie des perles paris

Iets verderop ligt een volgende kralenwinkel: la perlerie 22. In deze winkel kon ik niet weerstaan aan de mooie druppelvormige hangertjes die ik al verwerkte in deze bellen. Maar ik kocht er ook wat eindjes ketting met epoxyversiering.

la perlerie 22 paris

En vlak ernaast stootte ik op winkel nummer 3: Perle et moi.  Deze zat werkelijk tot in de kelder volgestouwd met kralen en had vooral een mooi assortiment (geverfde) edelsteenkralen waar ik een paar snoeren van kocht. Ik gebruikte er al wat van in deze bellen. 

perle et moi paris

Wat eerder liep ik ronddwalend door de straten van Parijs pardoes op een winkel waar vele Belgische (mama/naai-)blogsters van gaan kwijlen: Petit Pan. Ik ben er effe binnengesprongen en kocht er wat knoopjes en postkaartjes maar de stofjes liet ik liggen. Ze zijn wel mooi maar ze inspireerden me niet. 

petit pan paris

En tenslotte kon ik ook niet weerstaan aan de lokroep van Sheakspeare and compagny. Dat is voor mij ondertussen echt een vaste stek geworden in Parijs. Ik moét er gewoon elke keer als ik in Parijs ben eventjes langs om daarna lekker te gaan eten ernaast en 'inpersant' - als de wachtrij niet te lang is - effe binnen te springen in de prachtige Notre Dame.

sheakespeare and compagny paris bookstore

Ik kocht er deze keer 2 Engelse detectiveboekjes, dat krijg ik in het Engels namelijk nog net gelezen. 
Het eerste - the Lady in the Lake van Raymond Chandler - ben ik nu aan het lezen en dat gaat goed vooruit omdat het goed geschreven is en een intrigerend verhaal heeft. 

la perlerie 22

adressen:
  1. La Compagnie des Perles - Rue des Archives 50 - Parijs
  2. La Perlerie 22 - Rue du Temple 22 - Parijs 
  3. Perle et Moi - Rue du Temple 20 - Parijs
  4. Petit Pan (stoffen) - Rue François Mirron 39 - Parijs
  5. Sheakespeare and compagny - Rue de la Bûcherie 37 - Parijs
petit pan paris


PS: ik heb de adressen van deze kralenwinkels mee opgenomen in mijn lijst van kralenshops

perle et moi paris

Meer blogs over Parijs op deze pagina of via deze tag ...

3 opmerkingen:

  1. Leuk om nieuwe winkeltjes te ontdekken. Shakespeare is mijn favo boekenwinkel in Parijs. Ik kocht daar boeken van Fitzgerald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie winkelnamen.... en gevels.... bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die kralenwinkels. Je kijkt er echt je ogen uit. Ik ken ze niet allemaal, dus de adressen ge ik in mijn bestand zetten. Bedankt voor de tips!!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com