woensdag 5 april 2017

Etsyvondsten

Etsyvondsten

'Hé! Uw klok is weg!' zei mijn lief toen hij binnenkwam.
'Kapot, zomaar ineens',  antwoordde ik.
'Dan moeten we nu onmiddellijk naar het shoppingcenter om een nieuw te kopen want hier moet een klok hangen' reageerde hij terwijl hij me richting deur leidde.
En zo kwam het dat ik even later met mijn lief rondhing in de shoppinghel van Wijnegem alwaar ik alleen saaie kokken zag hangen.
Redelijk voorspelbaar had mijn lief er ook al gauw genoeg van en zaten we alweer op de tram richting huis, zonder klok.
Maar hij had wel gelijk: ik vind dat handig, zo'n klok tegen de muur in de living. En ik vond het erg vervelend dat ze stuk was.
Maar ik wilde deze keer eentje die ik écht mooi zou vinden dus besloot ik me in de zetel te nestelen met vriend laptop op de schoot en eens rond te hangen op Etsy.
Dat was een goede zet want daar zag ik er binnen de kortste keren zoveel dat je er een hele winkel mee zou kunnen vullen in het shoppingcenter.
De éne al wat meer geslaagd als de andere, maar allemaal een pak origineler dan de doorsnee klok.
Deze sprong er voor mij direct uit en ze was nog betaalbaar ook.
En ik was er instant verliefd op toen ze aankwam. Ze is iets kleiner en iets minder duidelijk afleesbaar dan mijn vorige maar dat neem ik er met veel liefde bij. Ze is zo schoon en vederlicht en ze maakt geen geluid! Ze is gemaakt van bamboe en ik bestelde ze hier. 

Etsyvondsten

Ik besloot ook nog eens op zoek te gaan naar een viltzeepje. Dat is een stuk zeep met een vilten jasje om en ik gebruik dat graag omdat dat het enige is waar ik een zacht velleke van krijg in mijn  gezicht.
Ik vind mijn huid in mijn gezicht niet zacht: als ik naar boven wrijf voelt dat erg ruw aan. Raar hé, hebben jullie dat ook?
Scrubprodukten helpen daar niet echt tegen en ze zitten bovendien vol met milieuvervuilende plastieken minibollekes maar vilt doet het hem wel.
Je moet die zeepjes na gebruik wel goed verlucht laten drogen.
Ik kocht er eentje op goed geluk bij deze etsyshop. Het ruikt heerlijk naar sandelhout en het doet uitstekend zijn job. Maar 1 raadgeving voor als ge dat ook eens wil proberen: doe dat zachtjes en niet al te lang want voor je het weet loop je 2 dagen met een trekkende huid en een rood hoofd rond. Weet ik uit ondervinding helaas.... 


ps: ik heb een reclame- en sponsorvrije blog. Ik heb deze dingen uit eigen beweging gekocht en gewoon de volle pot betaald. Deze shops weten niet dat ik deze blogpost schrijf, ik was er gewoon zo content van dat ik het wilde delen.

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige klok inderdaad! En bedankt voor de tip over het viltzeepje, sandelhout, hmmmmm....
    Ik lees je blogjes altijd met veel plezier. Ook omdat ze zo divers zijn. Dan weer over sieraden en dan weer over je tuin of een reis die je maakte, erg leuk om te lezen. En je maakt dan ook nog eens mooie foto's erbij. Dit wilde ik gewoon zomaar eens zeggen.
    Groetjes Madhurya

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bloos bloos...
      Dank je wel! Ik probeer inderdaad divers te bloggen want ik zou het maar saai vinden om altijd over hetzelfde onderwerp te schrijven.

      Verwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com