zaterdag 30 september 2017

DIY - oorbellen met een eindje ketting/earrings with a piece of chain

DIY - oorbellen met een eindje ketting/earrings with a piece of chain

Ik heb dit jaar nog geen oude oorbellentutorial vertaald. Dus dook ik in mijn momenteel wat rommelig archief en diepte ik deze uit 2013 op.
Hier gaan we dan :

I haven't yet translated an old jewelry tutorial this year. So I dived into my - at the moment rather messy - archive and picked this one for translation.
Here we go!:


DIY - oorbellen met een eindje ketting/earrings with a piece of chain

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES:

materiaal:

  • 2 mooie iets grotere kralen. Ik gebruikte kralen van jade
  • 2 kleine bijpassende kraaltjes
  • 2 nietstiften
  • 2 oorhaakjes
  • 2 kralenkapjes die rond de kralen passen
  • Een eindje ketting, fijne ketting... Met schakels waar een oogje van een nietstift doorheen kan.

material:

  • 2 beautiful not to small beads. I used colored jade beads.
  • 2 small matching beads
  • 2 head pins
  • ear wire
  • 2 bead caps that fit perfect around the bigger beads.
  • A piece of chain, preferably fine chain but the links must be wide enough to let a head pin through. 

DIY - oorbellen met een eindje ketting/earrings with a piece of chain

ZO MAAK JE HET/DIY:






Rijg eerst het kleine kraaltje, daarna de kralenkap en daarna de grote kraal aan de nietstift.

String onto the head pin: the small bead + the bead cap + the big bead.



Zoals je kan zien is in mijn geval de kralenkap wat klein voor de kraal.

As you can see my bead cap is a bit to small for the bead I use.




Maar geen nood : duw daar eens goed tegen en de kralenkap zal open gaan staan en mooi rond de kraal passen. Kralenkapjes bestaan vaak uit verschillende ' lamellen ' en die kan je vervormen en aanpassen aan de vorm van je kraal indien je dat wenst...
Just push a little harder and the differend parts of the bead cap will spread and fit around the bead.



Begin met het maken van een oogje zoals je dat altijd zou doen. Hier kan je zien hoe je dat doet. Maar sluit het nog niet!

Start making a wired loop as shown here (but don't close it yet).








Hang een stukje ketting aan het oogje. Pas dan kan je het oogje sluiten.

Attach a piece of chain before closing the wired loop.


Bij bellen met ketting is het aan te raden om het oogje te sluiten om te voorkomen dat het van de ketting valt.

In this kind of designs it is wise to make a wired loop to prevent the bead pendant to fall of the earring.




Bepaal hoe lang de ketting moet zijn, knip ze daar af en hang er dan je oorhaakje aan.

Cut the chain at the size you want and attach ear wire.






En je eerste bel is af ...

Earring nr one is ready to wear.











Zorg wel dat bel 2 even lang is ...

Make sure the earrings have the same size.
















------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Nog wat voorbeelden van bellen met ketting  ...
Some more examples of earrings with the same technique ...

















Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

1 opmerking:

  1. I loved all your jewels. They are so elegant :) Thank you for linking up at Sweet Inspiration Link Party

    www.artdecorationcrafting.gr

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com