zondag 8 oktober 2017

DIY - oorbellen/earrings 'pssssttt '

gratis juwelen - jewelery tutorial

Deze bellen wilde ik eerst rijkelijk vullen met hangers vol kralen. Maar toen ik in deze fase was gekomen en ze even aan mijn oren hing, bleken ze zo erg charmant te zijn. Dus liet ik het hierbij. 
Ik gebruikte voor deze bellen verdelers die normaal gebruikt worden om kettingen of armbanden van meer dan 1 rij kralen te maken. Ik besloot ze te buigen en in oorbellen te verwerken.

First I planned on decorating this earrings with a lot of bead pendants. But while making them I tried them on and that's how I discovered they were great with just these 2 pendants.
So I decided to leave them this way.
For these earrings I used dividers. They are normally used in multi strand necklaces and bracelets but I decided to bend them and use them for earrings.


gratis juwelen diy - free jewelery tutorial

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES: 

materiaal:
  • 2 x 1 verdeler met 3 gaatjes
  • 2 x 1 blauwe facetgeslepen glaskraaltje
  • 2 x 2 roze gefaceteerde glaskraaltjes
  • 2 x 3 nietstiften
  • een eindje ketting
  • oorhaakjes
gereedschap:
  • 2 platbektangen
  • 1 rondbektang
  • 1 kniptang
  • iets sterk rond om de verdeler rond te kunnen plooien

material:
  • 2 x 1 dividers with 3 holes
  • 2 x 1 blue faceted glass beads
  • 2 x 2 pink faceted glass beads
  • 2 x 3 head pins
  • a piece of chain
  • ear wire

tools:
  • 2 flat nose pliers
  • round nose pliers
  • cutting pliers
  • something strong and round to bend the divider around
gratis juwelen diy - free jewelery tutorial


ZO MAAK JE HET/DIY:

Buig eerst de verdeler in een hoek. Zorg dat beide verdelers een hoek hebben van dezelfde grootte.
Ik boog het gewoon met mijn vingers rond een hard houten steel van een vijl. Ik moest daar effe veel kracht voor gebruiken, maar het lukte wel. Je hebt vast ook wel iets in huis dat daar voor kan dienen.
Zorg wel dat hetgeen je gebruikt erg stevig is. Een balpen of zo is te dun: die breek je gewoon kapot op die manier. 

Start with bending the divider into a corner. And make sure both dividers are bend the same way.
I bended it with my fingers around a hard wooden handle from a file. I had to use a lot of power to be able to bend it, but it did work. You probably have something that you can use to bend around. Just make sure t is something strong to prevent it from breaking.  Don't use a pen: it will break.


Steek een nietstift met bolletje in de plooi door het middelste gaatje van de verdeler, rijg het blauwe kraaltje aan en maak een oogje.
Stick a head pin through the middle hole of the divider. String the blue bead and make a loop.


Steek een nietstift door 1 van de andere gaatjes, kopje aan de andere kant dan daarjuist.
Stick a head pin through another hole, this time with the ball end at the other side.



Maak een oogje aan de nietstift.
Herhaal dit aan het andere gaatje.
Make a loop and repeat at the other hole.


Bevestig een oorhaakje aan het lusje met de blauwe kraal.
Attach ear wire onto the loop with the blue bead.


Hang aan de 2 andere oogjes een eindje ketting. Beide stukjes ketting moeten even lang zijn.
Attach a piece of chain onto the other 2 loops. Make sure both pieces have the same size.


Rijg een roos kraaltje aan een nietstift en maak er een oogje aan. Herhaal...
String a pink bead onto a head pin and make a loop. Repeat.


Bevestig ze aan de eindjes ketting en klaar!
Attach them onto the piece of chain and done!

DIY - oorbellen/earrings 'pssssttt '

Meer juwelentutorials hier ...
More jewelry tutorials here ... 


Ik heb een reclame- en sponsorvrije blog en kreeg niks in ruil voor de aankoop van deze kralen. Ik kocht ze op eigen initiatief en betaalde de volle pot. / I have an add- and sponsor free blog and I bought these beads  at full price at my own initiative and without any form of compensation for writing this blog post. 
Lees dit voor mijn regels rond gebruik en copyright voor mijn ontwerpen/ More info about my rules for copyright on my designs.

1 opmerking:

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com