maandag 19 februari 2018

Blog in de kijker: de avonturen van khadetjes

het begon allemaal goed

Het gezin van mevrouw Khadetjes is gezegend met een moeder met een gouden schaar en naald: ze tovert het éne na het andere schoon stofken om tot oogstrelende kledingstukken. Voor de kindjes, voor meneer khadetjes én voor zichzelf! En ze laat blogland daarvan meegenieten.


niet met mij

Mevrouw Khadetjes is niet alleen een wonder met haar naaimachien, maar ze heeft ook een gouden pen: 'the-making-of' van al dat moois blijken meestal spannende avonturen vol cliffhangers, ogenschijnlijk onoplosbare raadsels en radeloze vertwijfeling. Dat begint heel onschuldig met een lapje stof en een plan, maar doorloopt vervolgens allerlei obstakels. Ze smijt regelmatig een deel van de instructies vrolijk aan de kant om haar eigenzinnige zin te doen, en net als je denkt 'dat komt nooit meer goed' valt het allemaal in de plooi en tovert ze een prachtige jurk of een heerlijk knusse hoodie te voorschijn.

niet met mij
Mevrouw Khadetjes heeft op haar blog ook wat patroontjes staan van plezante hebbedingetjes die je voor persoonlijk gebruik gratis en voor niets kan downloaden.

vreetz'oppers

En omdat ze zoals elke gepassioneerde naaister zo veel van mooie stofjes houdt, heeft ze er regelmatig wat op overschot die ze op deze pagina aan een zacht prijsje te koop aanbiedt.


st zkt nw kst

Voila! Wil je ook eens op avontuur in naailand? Hou je van wat spanning en zit je graag op het puntje van je stoel te nagelbijten? En moet daar regelmatig een lachsalvo tussen? Maar ook schoonheid? Dan moet je op de blog van Khadetjes zijn!

pest eens een naaistertje
meer blogs in de kijker hier of in de zijbalk.
PS: alle foto's in deze blogpost komen van de blog van Khadetjes.

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip. Wat staan er leuke patroontjes bij. Ja als ik toch eens... Maar het valt te leren. Kwestie van doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. #schaterlach
    "Hé" dacht ik "iemand maakte net dezelfde jurk als ik"
    "Maar dan ook helemaal dezelfde, muur en schoenen en al"
    "Euh... maar dat ben ik!"
    Om maar te zeggen, op en dag waarop zowat alles fout ging dat maar fout kon gaan, zorgde jij voor mijn favoriete accessoire, een lach van oor tot oor, fonkelende ogen, lachrimpels en al. Dank je wel daarvoor, net zoals voor je lieve woorden waar ik ook eens hartelijk mee moest lachen. Ik lees hier al jaren mee, maar had nooit gedacht dat ik zelf op de menu zou staan x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het werd nochtans hoog tijd dat jij in mijn lijstje kwam te staan! En ik wilde da'k het kon hoor, net dezelfde jurk maken (maar ik zou e niet in geraken vrees ik :) )

      Verwijderen
  3. Vrouwe Khadetjes is gewoon een topwijf! Enne... "ti lik ofdaketik zegn"! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com