zaterdag 3 februari 2018

uit mijn 3de tekenboekje IV

bloemen en blaadjes in zwarte stift

Omdat ik - eerlijk is eerlijk - niet zo goed ben in het tekenen van vormen, teken ik zeer vaak strak en abstract. Mijn tekeningetjes worden ook vaak eerst in potlood gezet vooraleer ik ze omzet in hun definitieve vorm.



bloemen en blaadjes in zwarte stift

Maar een paar maanden geleden gooide ik dat allemaal om en begon ik bloemen te tekenen uit de losse pols. 


bloemen en blaadjes in zwarte stift

Met enkele strakke lijnen lukte me dat niet zo goed, dus koos ik ervoor om kriebellijntjes te gebruiken.
En zie: ik had ineens een nieuwe manier van tekenen gevonden waar ik me goed bij voel!


bloemen en blaadjes in zwarte stift

Ik kocht afgelopen zomer in Parijs een aantal aquarelstiften en besloot deze te gebruiken om mijn bloementekeningetjes een kleurtoets te geven. 
(Helemaal content  van die stiften ben ik trouwens niet. Ik heb ze buiten voor dit niet vaak meer gebruikt. Maar misschien komt dat nog...)


bloemen en blaadjes in zwarte stift

Deze manier van tekenen gaat veel sneller vooruit dan hoe ik gewoonlijk teken. Zo'n tekeningetje kan echt op een uurtje klaar zijn. 


bloemen en blaadjes in zwarte stift

Ondertussen ben ik me wat uitgebreider aan het verdiepen in - het vooral aquarellen van - bloempjes en blaadjes. En dat begon allemaal met deze tekeningetjes.


8 opmerkingen:

  1. Mooi! Vooral de 2 kleurige maar dat kan een kwestie van smaak zijn. Ik dacht even dat het computerwerk was maar het is dus aquarelstift. Leuk. Wat bevalt er niet aan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het erg vlekkerig werken. Maar dat kan ook aan mijn gebrek aan technische vaardigheid liggen natuurlijk :) .

      Verwijderen
  2. Ik vind jouw tekeningen heel mooi! Kan zo'n tekening echt op een uurtje klaar zijn? Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor! Makkelijk! Deze toch want ik heb er ook in mijn boekje staan waar ik uren aan bezig ben geweest.

      Verwijderen
  3. You are very talented. These drawings are spectacular! I love the addition of the watercolor pencils, too. Just so beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Sommigen zouden niet misstaan als patronen op stof.

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com