maandag 2 april 2018

DIY oorbellen/earrings rode bessen/red berries

free wood burning project

Van de hak op de tak, zo gaat dat soms: ik was eigenlijk iets helemaal anders aan het doen. Ook met houtbrander en rode acrylverf. Maar ineens kreeg ik inspiratie voor dit paar bellen en dus maakte ik ze snel even tussendoor. Daarmee was het zijsprongetje nog niet gedaan want dit zijsprongetje inspireerde me alweer voor nog een zijsprongetje. Dat leidde dan weer tot de bellen die ik volgende keer in 'zo-maak-je-het'modus ga uitschrijven. (En van zodra deze blogpost geschreven is, keer ik terug naar mijn oorspronkelijke bezigheid met houtbrander en verf want anders geraakt dat nooit af vrees ik ) .


From one thing to another. That's how it often goes. Actually, I was making something completely different with my wood burner and red paint. But while doing that I got inspired for these pair of earrings. And while making these pair of earrings I got inspired for yet another pair of earrings. ( that's for later).
And after writing this blog post I will return to what I was doing because otherwise it will never be finished :) (and I don't like unfinished projects, they make me feel restless)  .


free wood burning project

BENODIGDHEDEN/SUPPLIES

materiaal
  • Ik kocht ooit een serie houten ronde schijfjes met bijpassende ooghaakjes. De rondjes hebben al een gaatje: je moet gewoon het haakje er in draaien. De etsywinkel waar ik ze kocht heeft ze helaas niet meer, maar ze zijn zeker nog wel elders te vinden als je wat zoekt.
  • oorhaakjes
gereedschap
  • houtbrander
  • penseel
  • potlood
  • lat 
  • eventueel gom
  • rode acrylverf

material
  • A few years ago I bought some wooden disks with a hole and a small eye screw. You just screw it into the disc and the pendant is ready to use. 
  • ear wire
tools
  • wood burner
  • pencil
  • brush
  • ruler 
  • optional: gum
  • red acryl paint
free wood burning project

ZO MAAK JE HET/DIY

Teken met potlood en lat een strak netwerk aan takken op de houten schijfjes. Ik probeerde dat op het 2de schijfje min of meer in spiegelbeeld te doen. Met de gom kan je eventuele foutjes weggommen.

Use pencil and ruler to draw some straight branches onto the wooden discs. I repeated it in opposite way onto the second wooden disc. Use the gum to remove mistakes ...



Warm de houtbrander op en teken over de potloodlijntjes.

Heat the wood burner and burn the pencil strokes.


Dan heb je dit...

This is the result...


Meng de verf met wat water tot je een vloeiende substantie hebt. Dip de achterkant van het penseel in de verf en drup wat besjes aan de uiteinden van de takjes.

Mix some paint and water to a smooth amount of paint. 
Dip the back end of a brush into the paint and make some berries with it at the end of the branches.


Draai de schroefjes in de schijfjes.

Attach the eye screws onto the wooden disc. Just screw them in with your fingers.


Bevestig de oorhaakjes.

Attach ear wire...


Et voila!

There you go!


free wood burning project

Meer houtbrandprojecten/More wood burning projects ...
meer juwelentutorials /more jewellery tutorials ...

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Zo blijkt altijd maar weer dat het leuk is spullen in huis te hebben waar je ooit nog iets mee kan. Ik ben gek op de hak én de tak. Wat is het toch fijn om zo breed creatief bezig te kunnen zijn (hoewel soms ook wel stressig als de ideeën over elkaar heen gaan tuimelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. These earrings are so lovely. And very easy to make. These will be great gifts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé waaw, knap en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen

Kan je niet reageren? Mail me! If you are unable to comment? Contact me!
bollekes.met.gaatjes.en.koordjes(at)gmail.com